oleBrummm Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hey Jeg er da vannvittig nybeynner med linux. (la det kun inn fordi l'reren min mente at kildekoden maatte veere cross kompatibel. + nix er leetz0r) Har lagt inn ubuntu, dette gikk greit. Men sliter litt med skjem resulusjonen min. Jeg kjorer til vanelig 1280-1024 i windows. Men faar ikke lov til og velge mer en 1024-768. Jeg antar at dette har noe med driverene til skjemkorte mitt. Jeg har for;yeblikket et GFti4400 kort. (og en AMD64 cpu). Har gjort som beskrevet her: http://www.ubuntulinux.org/wiki/BinaryDriverHowto sudo apt-get install nvidia-glx sudo nvidia-glx-config enable edit: dette f;rte til at jeg f[r nvidia logoen opp under oppstart. Men det hjelper ikke. (har restarta maskinen). Lurer p[ om dere kunne hjelpe meg ut her. Endret 1. mars 2005 av oleBrummm
comicz Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Ta en titt på Modes i xorg.conf-filen. Er ikke helt sikker på hvor den ligger i Ubuntu, men hos meg ligger den i /etc/X11/xorg.conf
AudunSæther Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 /etc/X11/XFConfig-4. Ubuntu bruker ikke Xorg. Endre oppløsningene i modes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå