joebush Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Jeg har brukt NGT siden de lanserte sin ADSL-tjeneste, og har vært veldig fornøyd med dem. Men dersom man har problemer, så kan den beste løsningen være å bytte leverandør (dessverre). Da jeg flyttet til min nåværende adresse for et år siden, fant jeg fort ut at linja ikke klarte Delta-løsningen, dvs 2Mbit. Etter mye frem og tilbake kom de på at det var støy på linja. De tvilte på min Cisco-ruter (som jeg tidligere måtte bytte pga feil). Jeg ble bedt om å dra til Lysaker for en kontroll av ruteren for å finne ut om den var årsaken til problemet. Ruteren klarte 8Mbit med glans, og NGT ga seg med problemet. Jeg ble derimot lovet en prisreduksjon pga mangel som de ikke klarte å finne ut av. Dette var mot sommeren i fjor. Nå nylig ringte jeg til dem for å høre om denne reduksjonen som jeg skulle ha fått. De hadde nok glemt det bort , tenkte jeg. Da jeg ringte, fikk jeg beskjed om at de har bedret seg på problemet jeg hadde opplevd, og at det var lurt å la dem undersøke dette en gang til. Montør kom å sjekket helt inntil punktet på veggen og konstaterte med at linja var kjempe bra. Ha sa videre at problemet enten ligger med ruteren eller med porten i sentralen jeg er patchet på. Etter at han ga denne beskjeden til NGT var han snill nok til å sende meg en SMS om at NGT sender en ny ruter til meg, og ikke sjekke porten. Jeg fikk ruteren i dag, og etter oppkoblingen fant jeg ut at oppkoblingen var like dårlig som før. Jeg ringte til NGT og forklarte at både jeg og montøren hadde nevnt at porten også var en feilkilde. Han i telefonen sa til meg at de har prøvd andre porter (ikke mulig, som dere sikkert har skjønt). Denne påstanden var basert på hans tolkning av tilbakemeldingen fra montøren om at linja var helt perfekt. Kundebehandleren dikta rett og slett opp forsøk med porter, noe han ga seg på etter min forklaring av at ruteren er tidligere testet ok (noe de skulle ha visst fra loggene), og at splitter ny ruter er like dårlig. Han sa også at de ikke kan sende en montør for å prøve om porten er dårlig, da noen allerede var sendt. Jeg var likevel tvunget til å bruke det nye modemet som er konfigurert med hjemmekontorløsning (UiO), noe jeg ikke aktiverte tidligere. Nå fungere ikke det gamle ruteren. Problemet er at jeg ikke lenger får lov til å logge meg inn på ruteren, sjekke feilloggen, forwarding av porter, osv. Det at jeg bruker Telio ble en mareritt i seg selv. Mht reduksjon i pris som tidligere var lovet meg, fikk jeg en veldig kort e-post om at jeg skal lese avtalevilkår, punkt 10. Dette forklarer hvordan NGT ikke tar ansvar for feil som ligger utenfor deres kontroll. Jeg skrev tilbake for å forklare at jeg allerede var lovet en reduksjon, samt at feilen faktisk ligger hos dem, og ikke kan kostes under teppet på denne måten. Hadde de bare gitt meg en hastighets reduksjon som tilsvarte ytelsen som koblingen klarte hadde jeg fått denne reduksjonen likevel. Men dette var ikke nødvendig da de allerede lovet meg en reduksjon, tenkte jeg. Hastigheten min ligger mellom 1200 og 1900, og varierer stadig vekk. Noen ganger har den vært mye lavere (600 til 800). En oppkobling på f.eks. 1400 kunne vært aktuelt, og hadde gitt meg tilsammen en reduksjon på ca. 1200 til 1500 kroner. Så mye penger prøver NGT å si er sine, og ikke mine. Dette er ikke måten en leverandør skal opptre. De har tydeligvis tenkt å beholde mine penger frem til de ikke har noe valgt, noe jeg skal sørge for av prinsipp. De mister meg som kunde i tillegg, og forhåpentligvis flere av de som i dag har NGT på min anbefaling. Poenget er at, dere som vurderer NGT bør tenke på at, dersom dere opplever problemer, så kan det hende at problemene blir dine så lenge du er kunde hos dem. Jeg kan ikke lenger, med god samvittighet anbefale bruk av NGT, dessverre. Jeg skjønner nå hva dere har hele tiden klagd på. Beklager på den sterkeste tvilen jeg hadde rundt de historiene. --- Dette var ment for å informere, ikke klage. Jeg vil at alle skal kunne ta en informert avgjørelse før de bestemmer seg for hvilken leverandør de skal bruke. Dersom dere vil satse deres penger på et selskap som driver sånn, så er det selvfølgelig opp til hver enkelt av dere. --- Endret 1. mars 2005 av joebush
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå