Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva brukes en terminator til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite spørsmål til: Kan en terminator brukes på en TP-kabel?

Ja, men bare til pynt.

Terminatoren er en motstand som sitter i begge endene av nettverket, det den gjør er og avslutte signalet i når det har pasert hele rekken.

 

Ikke heltnøyaktig forklart, men dere skjønner liksom poenget.

Lenke til kommentar
En terminator brukes til å stoppe en kjede..for å markere at her er det slutt! Mye brukt i SCSI sammenheng. Hva skal du terminere en TP kabel for?

Jeg? Jeg har ikke tenkt å terminere en TP-kabel. Det var bare et spørsmål som dukket opp i sammenheng med IT.

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Bare for å lage litt språklig kaos, kan man ikke kalle det for "å terminere en tp kabel" når man setter på kontakter i endene? Så jeg terminerer TPkabler til stadighet...

 

(en terminator (I,II,... :p ) har derimot ikkenoe med den termineringen å gjøre, det er som beskrevet overfor, jeg så forresten ikke at noen nevnte terminering ifm isdn opplegg. I en ISDN-kontakt er det ofte to brytere som må lukkes dersom kontakten er den siste på ledningen, ellers må de være åpne)

 

M.

Lenke til kommentar

Fra signalets sysnspunkt, nei, fra kabelens synspunkt, ja, jeg setter på kontakter, og dermed er det veldefinerte ender på kabelen, sitat 'En trenger ikke nødvendigvis å terminere (koble til kontakter) alle kablene med en gang,' (http://intranett.ia-stud.hiof.no/pages/lokalnett.html kan jo være at de er på jordet, men da er jeg i hvert fall ikke alene der.. :) )

 

Søk forresten på bussnettverk på http://www.poppe.nu/Nettverk1/NettverkKap1.html og coax og terminator er avbildet og beskrevet.

 

M.

 

Edit: men jeg skal være enig i at jeg sikkert er mye mer forvirrende en oppklarende for trådstarter nå... Beklager

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
En terminator brukes til å stoppe en kjede..for å markere at her er det slutt! Mye brukt i SCSI sammenheng. Hva skal du terminere en TP kabel for?

Det er heilt vanleg å terminere TP kabel om den er lagt opp som slik som i ISDN. Det er vanleg å bruke TP kabel med karakteristiske imperdans på 120Ohm eller 100Ohm.

Lenke til kommentar
har 25 meter med coax og noen gamle nic , hmm lurer på om jeg skal sette opp et bare for morro :hmm:

jepp, gjør det:)

 

Jobba for et kjent installasjonsfirma for ikke så mange år siden, og dette firmaet sendte meg ofte ut på oppdrag til en av våre største banker.

 

Der var det Token Ring som gjaldt, og det var alltid like moro når de hadde bestilt og installert nye printere på egenhånd. Nettet gikk på 4 megabit, og de nye fancy printerne deres hadde selvfølgelig 16 megabit kort i seg:)

Lenke til kommentar

ja rart vi klarte oss med coaxen den gangen, det var altid et eller annet som ikke funka :D .

men fy nå man ser tilbake på det så var det jo mye moro oxo da .

rota frem et gammelt kingston kort med coax men husker å mye fane h det var å få til da , så vi får se om det blir noe gammelt nett her :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...