hkallestad Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Kan man bruke det innebygde lydkortet og et pci soundblaster kort samtidig uten problemer?
Frijazz Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hvorfor vil du det? Det har gått greit på mitt hovedkort (DFi lanparty) de gangene jeg har glemt å slå av onboard sound i BIOS. Da kjørte Soundblasterkortet mitt lyden. Endret 28. februar 2005 av Frijazz
ZanZel Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 ja det går helt fint.. men da må du velge hvilket lydkort som skal spille hvilken lyd!
White_Tiger Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) Jeg vil ha det slik pga at jeg vil ha SPDIF(optisk) via AC97 integrert til forsterkeren hele tiden pluss at jeg vil ha vanlig(god lyd) via et soundblaster-kort til headset eller pc-høytalere. Tungvindt å skifte om hvilket lydkort jeg skal ha lyden ut på hver gang jeg skal vise ting på prosjektor. Så jeg lurer også på om dette går ann. Edit: jeg kan fint få til to forskjellige lydkilder på de to kortene, men ikke en lydkilde på to kort. Endret 28. februar 2005 av White_Tiger
hkallestad Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Grunnen er som nevnt over at jeg vil bruke spdif utgangen på hovedkortet, som har 5.1 støtte. Jeg har spdif på soundblasteren(player 1024) men den har ikke 5.1 støtte. Men hvis jeg kan kjøre begge er saken løst! Velger at power DVD kjører spdif ut gjennom hovedkort og alt annet på soundblasteren, vi får se, har ikke satt sammen maskina ennå.
ZanZel Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 jeg har en noenlunde lik løsning jeg oxo med tanke på optisk utgang osv.. men for å få en lyd ut hele tiden fra en kilde så er det software basert(kan være), det jeg har gjort er at i winamp har jeg stilt inn spesielt hvilket lydkort den skal bruke og det samme har jeg gjort i diverse andre mediaplayers som brukes til film. Mens det andre lydkortet mitt står som default i windows! Det jeg oppnår med dette er at jeg da har all lyd ut på headphones(spill) og resten ut på optisk(film og mp3).. Håper dette hjelper dere!
White_Tiger Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg har det slik også, men hvorfor skal det være så vanskelig å velge begge som utgang
ElmotriX Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 jeg kjører med 2 stykk 5.1 høyttaler sett på ett audigy 2 lydkort, og bruker en slik for å dele lyden inn i 2 kanaler. men da får du ikke kjørt med spdif da, men hvis du kan sende analog til forsterkeren er det jo en løsning. skal også gå slik du har nevnt det over. hvis du setter soundblaster kortet som default, og ber alle andre enn power dvd om å kjøre med default lydkort så skal det gå.
White_Tiger Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Jeg har 10m sjult optisk SPDIF, tror ikke jeg vil kjøre noe annet til forsterkeren nei
White_Tiger Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Echo Lydkort , det er tingen! Jeg fant review av et Echo-lydkort, men hva som er så bra med det da? Det jeg så har jo bare 2-channel SPDIF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå