Gå til innhold

Tv kort (pinnacle)


stekre

Anbefalte innlegg

Ser det står mye om tv kort, men har et litt mer spesifikt spørsmål. Har et pinnacle pc tv stereo kort, som jeg har satt i en maskin jeg hadde til overs (1200 duron. 384 mb ram). Tv titting går greit, men hvis jeg prøver å ta opp slår det krøll på seg. Tv fortsetter, men maskinen reagere ikke på noe mer. Samme skjer ved timeshifting. Tror det skjer pga for dårlig pc... Noen som kan gi noen råd? Er det noen måte å få det til å gå bedre?

 

Lurer også på om et hauppage pvr-150 kort vil fungere bedre i denne maskinen enn pinnacle kortet? Så vidt jeg har funnet ut er det ikke hardware encoding/decoding på pinnacle kortet, men på hauppage kortet.... Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sier du ikke hvilket pinnacle kort du har da, men sånn pc'n din reagerer så tyder det meste på at d ikke er hw encoding/decoding på det kortet du har. Da blir jo din pc spinkel til å ta opp med gitt. Meker selv på min 3,2 p4 1 gig ram at d går saakte.

 

Stemmer også at hauppage-kortet har hw en-/decoding så man vil nok merke at det blir en del bedre med en dårligere pc.

 

Leben

Lenke til kommentar

Vet at en del bruker Pentium III maskiner med Hauppauge PVR kortene uten problemer. Det er kun Hauppauge PVR 350 som har decoding, men din maskin er mer enn rask nok til å gjøre det i software. Så jeg er sikker på at PVR 150 vil fungere strålende.

 

På min xp 2500+ med et Hauppauge pvr 250 (som var forløperen til pvr 150) ligger CPU load på 5% ved encoding (hardware) og mellom 20 og 30% ved decoding (software)

Endret av hezzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...