Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skriver i nettverk?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har nettopp ordnet meg trådløst nettverk som har 3 pc'er tilkoplet på trådløst..også har jeg skaffet meg en laserskriver som jeg tenkte jeg skulle kople på slik at jeg kan skrive ut fra alle maskinene...

 

Kjøpte meg en Linksys router som ble anbefalt her, WRT54G...

Har aldri vært borti dette før så jeg lurer på om noen kan prøve å forklare hvordan jeg skal sette opp dette? Skal jeg kople skriveren inn på routern? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digitalkamera utgangen er vel da sansynligvis USB. Hvis ikke routeren din har et LPT inngang (min SMC router hadde det) så må du bruke en av PCene i huset som en printerserver.

 

Du innstalerer printeren på vanlig måte og deler den som om det skulle vært en mappe du vil dele på nettverket. Så må du leite den frem fra de andre pcene og innstallere den på de og. Den PCen som har printeren koblet i seg, må stå på hvis de andre skal kunne printe.

 

Det ble ikke den beste forklaringen, men bare spør hvis det er mer du lurer på.

 

nAz-guL :green:

 

edit: liten leif

Endret av nAz-guL
Lenke til kommentar

Innstaler skriveren på den PC som er mest brukt (denne må være på for at du skal kunne skrive ut), under innstalasjonen får du spørsmål om du vil dele denne skriveren på nettverket, her svarer du ja.

Det er en fordel at alle maskiner i hjemmenettverker er på under innstalasjon av skriver.

 

Når du er ferdig med å innstalere skriver på første pc går du videre til neste, her går du på Start-Skrivere og telefakser-Legg til skriver, her følger du veiledningen for å legge til en skriver som er i nettverket. Skriveren du har innstalert på første maskin vil kunne søkes i veiledningen og du trenger ikke driver/innstalasjons CD slik du gjorde med første maskin.

Denne veiledning er for WXP og basert på at du har opprettet et hjemmenettverk, noen ganger vil skriveren dukke opp automatisk under skrivere og telefakser i de andre maskinene, tror dette skjer dersom en har aktivert UPNP i windows.

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...