Cilleron Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg har av og til problem med at jeg bruker over 50% av CPU idle, men ingen prosesser som bruker noe mer enn 1-2%, ca 4-5% totalt... Problemet kommer noe sporadisk, men stort sett når jeg har flyttet/kopiert mange/store filer eller brukt DC/Torrent. Jeg kan avslutte alle kjørende prosesser(de jeg har tillatelse til) uten at det hjelper, det å logge av og på igjen virker ikke - det eneste som hjelper er å reboote PC'n.... Er det noen som har noen gode råd?
Terrasque Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 er sikkert cache som skrives til disk.. Er harddiskene i PIO-modus eller DMA-modus? Hvis de er i PIO så brukes prossessoren for å skrive til harddisken, noe som er veldig tregt, og kan forklare CPU-problemene.
dabear Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 hvordan finner en ut om hd-ene er i PIO eller DMA-modus? Og hvordan endrer en dette?
Cilleron Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Skrevet 22. februar 2005 Av en eller annen grunn virker ikke MB'et mitt med HDD i PIO-modus... ikke at jeg bryr meg TotalCopy viser 3333-4000 KB/s mellom mine 2 SATA-disker, jeg vet ikke hva jeg skal forvente... men når man kopierer filer, vil jo det vises i prosess-lista, og den vil ikke jobbe videre etter at programmet er avsluttet og jobben fullført....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå