Gå til innhold

Lage Dedicated Server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på hvordan jeg lager en dedicated sever...Jeg har prøvd i flere uker nå men det går ikke. Kan noen pliz hjelpe meg. Jeg går gjennom en router D-Link DI-604, vet ikke åssen jeg åpner porter til dedicated server. vet at det er mellom 27015-27018 som er cs porter medn vet ikke hvor de skal skrive inn. Hadde vært veldig fint med hjelp. Takk på forhånd. :D har lagt til en fil..Sånn ser det ut der jeg legger til porter. Takk igjen

post-176-1108931060_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Funker følgende?

Name: CS-server

Private IP: 192.168.0.x (du vet nok best selv)

Protocol Type: TCP

Private Port: 27015-27018

Public Port: 27015-27018

Schedule: Always (går jeg ut fra)

Dette med portene avhenger av hvilke porter serveren kjører på.

For å vise serveren i serverlister må du åpne noen UDP-porter også, 6003 og 7001 (om jeg ikke husker helt feil).

Se bort fra småfeiler, hvis noen, er litt for trøtt til å henge her nå. En episode Futurama, så er det sengetid. ;)

EDIT: Hvis det ikke funker, kan du aktivere DMZ for din lokale IP. Det løser som regel ruterproblemer - men setter deg i en liten fareposisjon. Men du er relativt trygg med en brannmur (software).

Endret av DevN
Skrevet

Hva har du gjort når du har prøvd ?

Start Steam. Gå på play games så går du til dedicated server helt nederst

dobbeltklikk på den så vil den oppdatere seg eller noe sånnt så bare starter du den.

etter det står det en ip øverst til venstre i server vinduet

start cs gå på den ip en så spiller du der alene en liten stund

så går du på www.gametiger.com søker du på nicket ditt og finner det og finner en annen ip du kan gi til alle andre som skal spille der

sett player passord hvis dere skal ha pcw så ikke andre kommer inn

:thumbup:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor lenge må jeg spille sånn ca. før den kommer frem på gametiger. Og funker det selvom jeg er bak en router???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...