bonaqua Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 heisann skal innstallere win xp 64 bit rc1, på ein sata disk. lastet derfor ned sata drivere slik som eg gjere til vanlig xp, på siden siliconimage driver lastet ned 64 bit windows versionen, men når eg kommer til der eg skal velge innstallasjonsdisk,så kommer berre IDE diskene mine opp, og der har eg ikkje lyst til å ha windowsen.nokon som veit kvifor sata disken ikkje kommer opp. (bruker siliconimage drivere til windows innstallasjonen til vanlig.
Goodall Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 Trykk F6 i starten av innstalasjonen, eller last ned winxp 64 rc2, skal slippe å bruke floppy da har jeg hørt rykter om
bonaqua Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Skrevet 20. februar 2005 greit nok med f6 i oppstarten, kan det, legger og til driver, men får fortsatt ikkje fram sata disken
Goodall Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 (endret) Kanskje du må stille på jumper på hovedkortet. Det er sikkert en jumper som aktiverer s-ata kontrollern, på mitt så er det enten av eller i raid. Kjører 2 s-ata disker IKKE i raid, men raid kontrollern må være på for at den skal finne sata enheter Les manual til hk. Endret 20. februar 2005 av Goodall
bonaqua Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 tar det frå starten eg: i dag kjører eg windows xp pro 32 bit på ein sata disk.denne har eg sata disker til og bruker dei ved å trykke f6 når eg skal innstallere windows. så eg veit at sata innstillingene er rett..... så vil eg prøve win xp 64 siden det ikkje koster noko, lastet defor ned sata driver for win xp 64 på silicon image(, der eg fant dei som virket for 32 bit windows.) problemet er at den ikkje finner disken under win xp 64 bit innstallasjonen sjølv om eg bruker rette drivere, og alt er stillt rett inn. forresten amd 64bit 3000+, er det uni eller multiprossesor eller noko anna. får det spørsmålet også under innstalasjonen.....
bonaqua Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 nå frigjorde eg 10 gb på ein ide disk, fyrte i gang windows innstalasjonen, det som er problemet nå er at når eg bruker windows install til å klargjøre ein partition på ca 15 gb, får eg beskjed om at det ikkje er nokon gyldige windows partisjoner å installre på¨, dette blir vel feil siden det er windows sitt installasjonsprogram som har laget den partisjonen som eg skal legge windows på. kva skjer? i rein irritasjon prøvde eg det samme på alle partisjone eg har på dataen, men får samme beskjeden uansett.nokon som har ein ide?
bonaqua Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 forresten amd 64bit 3000+, er det uni eller multiprossesor eller noko anna. får det spørsmålet også under innstalasjonen..... nokon som veit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå