Gå til innhold

PCI-E 6800GT - hvilken produsent?


giggs11

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et 6800GT kort, men lurer på om noen har noen preferanser mht. produsent? XFX, Gainward, POV & Asus lager alle dette kortet. Noen som vet om det er merkbart forskjell på støy/varmeutvikling for kort fra de forskjellige produsenter?

 

Håper noen kan dele erfaringer de evt. har før jeg kjøper :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 2stk POV6800GT PCIe og er meget fornøyd både når det gjelder støy og varmeutvikling. Mine kort kommer sjeldent over 50C ved load, da også klokket til "Ultra"-hastigheter.

Hei..

 

Ser du har OCZ R2 minne. Jeg har også Asus A8N-SLi deluxe, men da jeg satt i OCZ r2 minnet fikk jeg kun memory test failure fra speaker damen.

 

Tok HK'et ditt R2 minnet uten problemer?

 

Jeg måtte bytte til Corsair, da funket dual utmerket..

Lenke til kommentar
Jeg har 2stk POV6800GT PCIe og er meget fornøyd både når det gjelder støy og varmeutvikling. Mine kort kommer sjeldent over 50C ved load, da også klokket til "Ultra"-hastigheter.

Hei..

 

Ser du har OCZ R2 minne. Jeg har også Asus A8N-SLi deluxe, men da jeg satt i OCZ r2 minnet fikk jeg kun memory test failure fra speaker damen.

 

Tok HK'et ditt R2 minnet uten problemer?

 

Jeg måtte bytte til Corsair, da funket dual utmerket..

Hovedkortet tok minnet mitt uten problemer ja!

Lenke til kommentar

Weekend tilbud @ netshop på 6800U for 4150 KR(hvis du har PCI-E), GT kortene koster fra 3800+.

 

Ontopic: POV bruker referansekjøleren ihvertfall, men syntes ikke mitt kort bråker noe særlig (AGP versjon). XFX har også referansekjøleren hvis jeg ikke ser feil på bildet i prisguiden.

 

GW sine kort har vel andre kjølere, og dem kan jeg si lite om. ASUS vet jeg ikke for å være ærlig, men dem leverer ihvertfall gode kort(Noe alle produsentene egentlig gjør).

 

Ville valgt etter pris, og heller kjøpe med egen kjøler hvis du trenger et stille kort.

Lenke til kommentar

Folk skryter en del om GW kjølerne..

 

Personlig har jeg POV 6800GT 440\1150

 

når eg kjørte originalkjøler hadde jeg idle temp på 55Grader. Har nå byttet til Zalman.. hvor jeg da har idle temp på 46grader idle.. 52grader load

 

Menne uanz.. god originalkjøler. SYKT kort generellt ;)

 

 

Men club3d som koster ca 3100kr, er ett ekstremt bra kort til prisen. Men har hørt di bråker en del mer enn nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...