Gå til innhold

Grafikkort overklokking


eSik

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er enorm diskusjon om dagen om hvilket grafikkort som tilbyr best overklokkingsegenskaper for minst mulig penger :smile:

 

Jeg sitter nå på et Asus GeForce2ti kort som kjører originalt på 250mhz core og 400mhz minne. Grunnen til at jeg kjøpte det var enkelt og greit at det var det billigste GF2Ti kortet som var på lager.

 

Etter å ha limt på en gammal kjøleribbe på GPU med Artic Silver lim prøvde jeg å overklokke litt. Det lengste jeg har "turt" med den altfor dårlige (i mine øyne :grin: ) kjølingen jeg har er 499mhz minne (PS greier jo ikke mere) og 310mhz core. Systemet er 90% stabilt, må ned til 478mhz på minne for å kjøre 100% stabilt :eek:

 

Så det ser ikke ut som om Asus korta er helt på trynet? Bare vent til jeg får somla meg til å bestille thermaltake RAMsinks dere!! Da nærmer jeg meg 500mhz minne stabilt.

 

Nå må jeg vel skrive dette som et prosjekt for ok.no Lars? Jaja, det kan forsåvidt bli artig det, men jeg trenger et digi kamera først ffs, så hvis noen har lyst til å donere et til overklokking.no :smile: :grin: :razz: :eek:

 

Men tilbake til poenget :smile: Hvor langt har du greid å overklokke ditt kort? Ta med merke, kjøling, original hastighet og overklokket hastighet evt annet schnadder :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-19 19:22, blackice skrev:

Mitt asus med standard kjøling gir:

200@225MHz

333@425MHz

Alt er 100% stabilt og er god for mere venter bare på peltier og litt annet stasj så blir det nok veldig mye mer i hvertfall på coren.


[ Denne Melding var redigert av: blackice på 2001-11-19 19:26 ]


 

skjønner ikke dere tullinger som fokker med ektra kjølere og til og med peltier faenskap for å få COREN høyere ettersom det har INGENÆ PRAKTISK betydning :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-26 17:32, AmaZed_xxx skrev:

Jeg har fått min Asus deluxe GF2 gts til å yte 200/333@302/435 med blue org og RAMsinks.


Men nå kommer den triste nyheten :_(

Når jeg festa en 1.6ghz vifte på GPUen til kortet..

KORTSLUTTA 50% av rammen : AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGH



nå kjører jeg på 250/370


 

Det er artic silver limet sitt skyld (hvis du har brukt det da).. Finn frem aceton og en skalpell og skrap/vask vekk forsiktig.. Fungerer det ikke etter å ha fjerna alt som er overhode mulig sender du den inn på garanti! :smile: funka fett med mitt ATi Radeon :grin:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2001-12-03 13:50, oddarne84 skrev:

vanlig Asus GeForce 2 MX (ikke MX 400 eller noe sånt tull)


core: 250MHz

mem: 211MHz


3DMark 2000: 7200

helt stabilt og uten flimring.

Jeg kan ta det enda litt høyere men da blir det ikke helt stabilt...


Har samme kortet men jeg får ikke mer enn 215 på coren uten flimring, har blue orb. hvilken kjøling har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...