Exerqtor Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Hei! Jeg bygde for en liten stund siden en ny data.. Da jeg fikk delene og satt den sammen så fannt den ikke harddisken uannsett hva jeg prøvde på. Jeg fikk 3 stk med IT utdanning til og se på data'n og alle sammen kom fram til at det var en produskjons feil på hdd eller hk.. Så jeg skrudde fra verandre data'n og sendte inn delene til butikken jeg kjøpte dem fra. Når det gjalt harddisken så fikk jeg en ny, men når det gjalt hovedkortet så fannt de ingen feil og jeg fikk tilbake det jeg hadde sendt inn.. Og når jeg lukket opp pakken med hovedkortet i så merket jeg att de hadde glemmt og ta ut rambrikken de hadde testet med inne på butikken.. Jeg så at det bare var snakk om en 128Mb Pc2100 brikke så jeg orket ikke og si noe om at jeg hadde fått den med og lot den være igjen i data'n.. Etter at jeg hadde montert sammen delene igjen så fannt den harddisken på første forsøk og jeg fikk innstalert windows uten problem.. Men idag når jeg skulle begynne og overklokke prosessoren min så tok jeg ut PC2100 brikken pga. at den stoppet opp for prosessoren. Da kom problemet opp igjen, og jeg var sikker på at jeg hadde klart og "fucke" det til.. Men så satt jeg tilbake allt som det var igjen, med både Pc2100 brikken og Pc3200 brikken som jeg hadde kjøpt.. Da funket allt igjen.. Så nå i skrivende stund så sitter jeg på en data som ikke kan bli overklokket pga. en eneste rambrikke. Er det noen av dere som har noen triks på lur som kan ordne problemet mitt?? Dette er oppsettet mitt: DFI LanParty Pro875 rev.b Intel Pentium 4 3.2GHz Kingston Pc3200 512Mb Unbufferd Kingston Pc2100 128Mb Maxtor DimonMax 10 200Gb S-ATA
ManagHead Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Spørs om det ikke er 512 brikken din swom ødelegger for deg. Hvis du kan prøve det i en annen pc så finner du det ut.
Exerqtor Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 (endret) Det er det jeg har vært redd for og, men jeg har ikke så veldig store muligheter til og få testet det med det første Ikke noen andre muligheter enn det?? Vil ikke sende inn enda en kompoent uten nytte.. Endret 18. februar 2005 av Exerqtor
CrazyD Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 (endret) Jeg så at det bare var snakk om en 128Mb Pc2100 brikke så jeg orket ikke og si noe om at jeg hadde fått den med og lot den være igjen i data'n.. Javisst ja...også en måte å si at man "fikk" en gratis RAM Har du sjekket RAM timings på HK (sett til SPD)? Evnt sette den "gamle" RAM'en i en annen slot? Virker rart at det skal funke med begge men ikke med den ene...tror heller det er noen bios settings eller RAM slot som ikke funker Endret 19. februar 2005 av CrazyD
Exerqtor Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Nå har jeg rotet rundt i biose'n i snart to uker, men jeg finner fortsatt ikke noen ting som har med verken ram eller SPD og gjøre
ManagHead Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg så at det bare var snakk om en 128Mb Pc2100 brikke så jeg orket ikke og si noe om at jeg hadde fått den med og lot den være igjen i data'n.. Javisst ja...også en måte å si at man "fikk" en gratis RAM Har du sjekket RAM timings på HK (sett til SPD)? Evnt sette den "gamle" RAM'en i en annen slot? Virker rart at det skal funke med begge men ikke med den ene...tror heller det er noen bios settings eller RAM slot som ikke funker Grunnen til at det funker med begge er at da har hk "en" brikke, men med bare den ødelagte så har det "ingen", hvis du skjønner hva jeg mener?!
Exerqtor Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Ja jeg skønner, men det er bare det at windows viser 680Mb Også akter jeg ikke og sende inn den Pc3200 brikken uten at jeg er 100% sikker på at den er fæcked Men det er jo som sagt svært iriterende at det skal være seg sånn at jeg må bruke en "steinalder" brikke for at data'n skal starte opp uten problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå