Gå til innhold

Lader / Batterieliminator til laptop !


gsn

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg fikk en gammel laptop på jobben i dag, men den mangler lader, laptopen trenger da 15V og 3A, noen som kan anbefale en lader eller tilsvarende?, gjerne fra clas ohlson.

Merket at de hadde mange forskjellige der og jeg lurte på om jeg burde velge en av de som var laget for laptoper eller om det gikk med vanlige batterieliminatorer.

Direkte link til eliminatorer/ladere på clasern : http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_mm....42&IsCampaign=N

 

Edit : fant ut at batterieliminatoren jeg hadde var alt for svak, trenger fortsatt gode forslag :)

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batterieliminatoren nr 36-1169 skulle vel duge for deg den. Hvis batteriet på laptoppen din er bra, og du skal bruke den kun "innimellom" vil du strengt tatt greie deg med en eliminator som gir mindre enn 3A også. Hvis du derimot skal benytte pc'n hyppig, og gjerne med tomt batteri er 3A ett minimum.

Lenke til kommentar
Har det noe å si om det går over 3A ? feks 4 eller 5 ? den på 3.1 var utsolgt :p og tviler på at det er et godt batteri, er en gammel laptop som KANSKJE fungerer.

Nei... 3A er bare hvor mye strøm den kan levere, laptopen trekker ikke mer strøm en den trenger så det går fint ant å bruke en som kan levere mer en 3A.

Lenke til kommentar
Batterieliminatoren nr 36-1169 skulle vel duge for deg den. Hvis batteriet på laptoppen din er bra, og du skal bruke den kun "innimellom" vil du strengt tatt greie deg med en eliminator som gir mindre enn 3A også. Hvis du derimot skal benytte pc'n hyppig, og gjerne med tomt batteri er 3A ett minimum.

Jeg har denne eliminatoren, og den duger til alskens. Det kan være litt irriterende innviklet og klomsete og skifte spenning dersom du har behov for å gjøre det ofte, men det tviler jeg på du trenger å bry deg om når du kun skal bruke den til en laptop.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm, fikk tak i en batteri eliminator på clas ohlson i dag, den med 4,2A på 15V, kosta 400kr.

 

Når jeg skal koble på pluggen som skal in i laptopen, må jeg velge om + skal være på "senter lederen" i pluggen, eller -

Hva er vanlig ? tørr ikke plugge in før jeg er sikker....

 

Glem det, det var merket opp på laptopen... :blush:

 

Var foresten + på senter lederen.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...