Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett til nabohus, tips og råd?


Anbefalte innlegg

vi har bkk bredbånd nå med en router med fire utganger, vi bruker tre av de, men nå vil min bestefar som bor i hageleiligheten vår også ha bredbånd. Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke en form for trådløst netverk fra den siste ledige router-porten vår og ned til hans maskin?

 

ps. grunnen til at det må være trådløst er at det blir for mye styr å trekke kabler ned til ham.

 

Hvis noen vet hva det er jeg trenger her så setter jeg pris på om de svarer på denne tråden.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne ser jo grei ut

 

Komplett.no

Det der må da være ganske bortkastet når han allerede har en router. Ihvertfall hvis bestefar ikke har bærbar pc engang..

 

Til trådstarter: Hvis det ikke er for langt, og ikek for mange hindringer i veien (armert betong etc), og bestefar bare har én pc, så går det fint med et accesspkt koblet til routeren hos deg, og trådløst kort i pc-en hans. Vær obs på at jo kortere distansen blir, og jo bedre "sikt", jo mer stabil forbindelse. Tenk på dette når du rigger opp utstyret.

 

Denne:

Linksys AP

 

pluss denne:

 

CNET USB 11g wlan

 

skal funke bra!

Lenke til kommentar
Denne ser jo grei ut

 

Komplett.no

Det der må da være ganske bortkastet når han allerede har en router. Ihvertfall hvis bestefar ikke har bærbar pc engang..

 

jo...du sier noe...mente den som var under på listen sorry :p

 

denne

 

Tenkte bare at en det var en grei pakke...og om det er bortkastet med en ekstra ruter får så være.

Men til 895,- er det jo enda billigere enn ditt forslag så hvorfor ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...