Gå til innhold

Hvilken vei skal cpu viften blåse? (Xeon - Boxed)


Somle_

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har kjøpt en Intel Xeon 2,4GHz 533 prosessor BOXED.

 

Problemet mitt er at jeg har laget pluggen til CPU viften selv, fordi den passet ikke på hovedkortet (Dell server).

 

Nå blåser viften luften bort fra CPU en, er dette riktig? Når jeg prøvde å endre om pluss og minus, så gikk ikke viften rundt. Så virker ut som den sakl blåse lufta bort fra CPU en.

 

Er det noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sikkert dioder i den som gjør at den ikke virker hvis du bytter pluss og minus.

man bytter ikke om på polene pluss\ minus.!

 

nor man skal sette vifta til å suge eller blåse så SNUR man vifta fysisk på kjøle ribba.

 

håper jeg forsto deg rettt å at jeg ikke dreit på leggen nå..virka som om det var sli kdu mente det

Lenke til kommentar
Det er sikkert dioder i den som gjør at den ikke virker hvis du bytter pluss og minus.

man bytter ikke om på polene pluss\ minus.!

 

nor man skal sette vifta til å suge eller blåse så SNUR man vifta fysisk på kjøle ribba.

 

håper jeg forsto deg rettt å at jeg ikke dreit på leggen nå..virka som om det var sli kdu mente det

Har gjort det slik. Snudd vifta fysisk på hodet. Så nå blåser vifta nedover på kjøleribba. På de andre serverne jeg har som er helt like (men har orginale prosessorer fra Dell) så blåser vifta ned på prosessoren. Det har vel litt med hvordan de andre kabinett viftene er stillt også. Så jeg prøver først med det, blir den for varm så får jeg prøve å snu den :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Om den er boxed trenger du vel heller ikke endre på det. Intel har nok satt den til å blåse den veien som er mest effektivt. Du burde kanskje sjekket hvilken vei den blåste før du lagde din egen vri på den ledningen. ;)

 

Men jeg er overbevist om at det er best at den blåser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...