Gå til innhold

Gamle VOB-filer til ny DVD

patro

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En av mine DVD-filmer har fått en god knekk og lar seg ikke spille i min stasjonære spiller. Jeg har klart å kopiere de fleste av filene over på maskinen min men én fil lar seg ikke kopiere. Dermed vil ikke DVDshrink og andre programmer lage en ny "image" som kan brennes så jeg kan se filmen i stua igjen. Men den fila som er ødelagt er kun ekstramateriell - selve filmfilene er i god behold.

Mitt spørsmål: kan jeg lage en kompilasjon av allerede eksisterende filer som brennerprogrammet/DVD-spilleren vil akseptere, eller finnes det konverteringsprogrammer som lager en "ny" film av selve filmfilene?

Endret av patro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle tro brenneprogrammet Nero greier biffen, men det kan godt hende det finnes bedre programmer til slikt.

I hvert fall brenner du VOB-filer ved å først lage en ny kompilasjon med DVD-Video, hvorpå du så legger disse filene inn.

Skrevet

Det tror jeg også at Nero klarer, men problemet ligger i kompilasjonen. Siden jeg mangler en av filene vil ikke den nye kompilasjonen godtas av den stasjonære maskinen - rett og slett fordi informasjonen som ligger i de forskjellige filene ikke stemmer overens. Jeg har forsøkt å brenne flere versjoner på Nero men ingen er blitt bra. Kanskje finnes det et gratisprogram som kan gjøre om vob filene til en ny kompilasjon som så kan brennes i Nero?

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter ytterligere prøving og feiling fant jeg et program nevnt i andre tråder - TMPGEnc DVD Author 1.6 - som kunne lage en ny kompilasjon av film-filene som så kunne brennes.

patro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...