Gå til innhold

Erfaring med Zalman 7000/7700 på Asus P4P800?


Cluster1

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe ny CPU (s478) for mitt Asus P4P800-E Deluxe, og kommer mest sannsynlig til å satse på en 3.2GHz Prescott.

 

Fra før av har jeg en 2.8GHz Prescott hvor jeg bruker en Black Silence P4 kjøler. Denne er helt grei på en 2.8 prosessor men frykter den vil yte for lite på en 3.2.

 

Har derfor lyst å satse på enten Zalman 7000 kjøleren eventuelt den litt større Zalman 7700.

 

Jeg lurer derfor på om noen av dere som bruker disse kjølerene på socket478 vet om de passer på ett Asus P4P800-E Deluxe, eventuelt Asus P4C800-E Deluxe som har samme utformingen?

Jeg har allerede målt 7cm klaring i radius rundt senter av CPU kjernen med litt margin, men er fremdeles usikker siden ingen av disse Asus-kortene fremkommer i listen over tilpassede kort på hjemmesiden til Zalman.

 

Jeg er er også intr i tips for andre s478 kjølere som skal brukes på en 3.2 Prescott, og kravene er at den må gi grei nok kjøling og samtidig være støysvak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt den kjøleren (7000) på begge de hovedkortene. Så det er ingen problemer. Den kjøler helt greit og lager lite støy. Dette på en Prescott 3GHz, og en Northwood 2.8, klokket til 3.5GHz. Har nå byttet til en SP94 og en 92mm vifte, som kjøler ganske mye bedre. Men har ingenting å utsette på Zalman kjøleren. Helt grei den :yes:

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, da er det altså bekreftet at jeg kan bruke den minste Zalman kjøleren i hvert fall på kortet mitt. Du opplevde vel ikke at noen av RAM slottene ble blokkert vel?

 

Har du forresten link til SP94-kjøleren du bruker nå? Hvordan er støynivået på den med 92mm vifta du bruker?

 

Jeg skal forvisse meg om at jeg blir fornøyd så jeg slipper å kjøpe ny kjøler igjen i ettertid skjønner du.. ;)

Lenke til kommentar
Har du forresten link til SP94-kjøleren du bruker nå? Hvordan er støynivået på den med 92mm vifta du bruker?

Styrer viften med en viftestyring. Så det er ikke snakk om noe bråk. Bruker bare å kjøre opp turtallet hvis jeg kjører noe benchmark eller omkoder filmer. For da øker tempen litt.

 

Kjøpte den på microplex, men ser ikke ut til at de har den der lengre. Men her er en test av den: http://www.hard-h2o.com/hardh2o.php?tpant=...ws/cooling/sp94

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
jeg har dette hk også Asus P4P800-E Deluxe og Zalman 7700, jeg får ikke festet den ordentlig, klarer og vri på den.

 

http://www.ocshoot.no/7000cu2.htm

Hmm, da tviler jeg på at jeg kjøper 7700'en dersom det innebærer å måtte modde kjøleren - og i værste fall få klipsene så stramme at innfestningen blir ødelagt.

 

Skal ikke være lett å velge/finne riktig kjøler.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...