Gå til innhold

Nytt minnekort, forrige gikk dunken!


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe et nytt minnekort til mitt Ixus 40. Har hatt et Twinmos 512MB men siden det gikk dunken må jeg skaffe meg et nytt.

Se post: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=377945&hl=

 

Hvilket kort er å anbefale? Korte må være på lager og må ha det innen torsdag, siden fredag drar jeg til utlandet.

 

Prisen har ikke så veldig mye å si, 512MB burde holde!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk fremover og kjøp et kort du kan ta med til neste kamera om 5 år. SanDisk Extreme III 1Gb kort fra databutikken.com/no. Det er overkill for Ixus 40, men det har 10 års garanti (!) Med 20Mb/s skrive og lesehastighet bør det holde mål til "større/raskere" kameraer om noen år, og det koster rundt 1000-lappen. Selv med dobling av antall pixler får du rikelig med bilder om noen år,og ikke minst 9 min 30fps 640x480 video nå.

 

Dessuten har databutikken det på lager

Endret av Ib
Lenke til kommentar
Tenk fremover og kjøp et kort du kan ta med til neste kamera om 5 år. SanDisk Extreme III 1Gb kort fra databutikken.com/no. Det er overkill for Ixus 40, men det har 10 års garanti (!) Med 20Mb/s skrive og lesehastighet bør det holde mål til "større/raskere" kameraer om noen år, og det koster rundt 1000-lappen. Selv med dobling av antall pixler får du rikelig med bilder om noen år,og ikke minst 9 min 30fps 640x480 video nå.

 

Dessuten har databutikken det på lager

Slik prisene på flashminne raser vil man om etpar år få enda bedre kort til en mye rimeligere penge ;)

 

Man får kort med livstidsgaranti og grei hastighet til mye under det et Sandisk Extreme III koster.

 

Og det er IKKE slik at det kun er Sandisk og Lexar som er brukbare!!

Til Nikon er det visstnok det (Interfoto/Nikon anbefaler kun kort fra disse leverandørene til Nikonapparater), men de som bruker andre kameramerker kan greit bruke kort fra andre leverandører.

 

Har selv kort fra Sandisk, Lexar, Apasher, TwinMos og Kingston. Utfra egne erfaringer krasjer Lexar og Sandisk vel så ofte som andre kort. Har faktisk ikke hatt krasj på TwinMos og Kingston-kortene mine, selv om det er dem som er klart mest brukt. Både Lexar og Sandisk-kortene har mistet filer/krasjet.

Jeg vet om flere proffe fotografer som bruker kort fra eks. Ridata og er kjempefornøyd med dem.

 

Det går an å bruke andre biler enn BMW og Mercedes også.......... :D

Lenke til kommentar

OK, OK, enig, Volkswagen er ogå OK :-). Men garantien er bra å ha for en som har brent seg før. Dessuten har det vært rimelig tomt for raske 1Gb kort i Norge siden jul, og her var det forslag på dette kortet til en som skulle på ferie torsdag.

Endret av Ib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...