Gå til innhold

Brutalt billig digitalkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende problemstilling egentlig, hvem er best av de verste. :)

Jeg har et mustek gsmart mini2 som trygt må kunne kalles et skikkelig drittkamera. Antakeligvis et av de aller dårligste. Men bildene har tidvis imponert meg. Hvis man tar størrelsen og prisen med i betrakningen.

Størrelsen og prisen gjør det til et greit festkamera. For å si det slik: du er ikke redd for å låne det bort, du slipper å holde deg edru og det er liten fare for å bli gjenkjent på bildene det tar. :)

Men det mangler blitz. Det burde helt klart et festkamera ha.

Lenke til kommentar

Det er et meget billig og simpelt kamera men har noen egenskaper som hever det over de aller dårligste.

 

Det kan filme over 7 minutter under gode forhold.

Det kan ta gode bilder under optimale forhold.

Det fungerer brukbart som webkamera i veldig godt lys.

Det tåler ekstrem mishandling.

 

Det er kronisk avhengig av godt lys og en stødig hånd så det egner seg ikke så bra som et festkamera.

 

Jeg vil anbefale et eldre brukt kamera, som for eksempel Olympus C-840 som kan ta fine bilder og har en kraftig blitz.

Lenke til kommentar
Eneste kriteriene jeg har et at det skal være billig og ha blitz.

Det spørs om ikke det smarteste er å gjøre som Kristallo sier; skaff deg et brukt.

De skikkelig billige digitalkameraene er vel i stor grad erstattet av mobiltelefoner med kamera. Jeg prøvde å søke litt på nett etter et slikt, men det ser ikke ut for at noen av nettbutikkene selger dem.

Men jeg har sett at Binders av og til selger billige mikrokamera med blits.

Anbefale et slikt kamera kan jeg ikke da de som regel tar skrekkelige bilder.

Jeg har inntrykk av at ekspertene her på forumet anbefaler å kjøpe utvalgte kjente merker. Det er nok ingen dårlig anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...