Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen min mottar ipadresse, men kobler ikke opp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter med tre maskiner som alle tre har koblet seg opp mot internett NTNU-nettet. Den ene har jeg nå formatert C:\ på og lagt inn WinXpHome på nytt.

Etter at jeg la in WIN XP på nytt kommer jeg ikke inn på internett eller noe annet nett. Jeg mottar en gyldig ipadresse fra DHCP-serveren med medfølgende wins og dns-adresser, men jeg får ikke svar på ping fra annet enn 127.0.0.1 og min egen ipadresse. Jeg får ikke svar på ping fra default gateway.

Jeg har testet med mange kabler, alle funker på de to andre maskinene, men ikke på den med problemet.

MAC-adressen på nettverkskortet vises som 00-00-00-00-00. Kan dette stemme?

Bruker ingen software eller hardwarebrannmur foreløpig, vil teste nettforbindelsen og få den til å virke før jeg setter opp f.eks. zonealarm.

Noen forslag til hva jeg skal teste eller fikse på for å komme på nett? Som sagt har jeg foretatt en clean install og ikke endret på noen instillinger annet enn å sette opp tcpip instillingene til å automatisk motta ip-adresse.

Leoss

Edit:

Dersom jeg tester netstat, så kommer alle tilkoblinger opp med tilstand:LISTENING

Ny edit, oppdaterte driver til nettverkskortet, og alt i orden. Beklager bryderiet.

Endret av leoss
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MAC-adressen på nettverkskortet vises som 00-00-00-00-00. Kan dette stemme?

Nei det kan nok ikke stemme :ermm:

Men har du installert driverene til nettverkskortet?

Høyreklikk på min datamaskin -> behandle

vises noen gule spørsmål tegn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...