Kjeksen Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en?
Langbein Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 SRPM = Source RPM (pakker med kildekode som følgelig må kompileres før de kankjøres)
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso
Kjeksen Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso jo, stemmer d. Eller jeg har tenkt å teste x86 - 64, siden jeg har har AMD64 3000+.
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso jo, stemmer d. Eller jeg har tenkt å teste x86 - 64, siden jeg har har AMD64 3000+. ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/x86_64/iso/ ?
Kjeksen Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso jo, stemmer d. Eller jeg har tenkt å teste x86 - 64, siden jeg har har AMD64 3000+. ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/x86_64/iso/ ? jepp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå