Gå til innhold

Hjelp til ADSL-pakke ?


Pondus42

Anbefalte innlegg

Hei !

Ny i dette og skal inn i Bredbåndsverden hjemmefra.

Sitter med en analog linje uten binding.

 

Skal ha :

*ADSL, minimum 704 /128

-Brannmur

-Virusprogram

-Modem

*Trådløs Router

*IP-telefon

 

Allerhelst uten etableringskostnader.

 

Trenger hjelp til å finne den leverandøren som gir meg mest for pengene.

Noen tips ?

 

Takk for tipsene så langt ( 10 stk)

 

Er en vanlig hobbybruker som ikke skal bruke linjen til spill, kun nedlasting av musikk og DVD

 

* Hva slags bondbredde bør jeg minimum ha ?

* Hva slags utstyr / program bør jeg ha med i "pakken"

* Kjøpe eller leie utstyret ( Modem etc ?

* Hvem gir meg mest for pengene ( ca 300-350 / mnd)

Endret av Pondus42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan

 

Vansklig og tror jeg hva som er best, tror det kommer ann på hvor du bor i landet etc etc....

 

Jeg har selv Telenor og er veldig godt fornøyd. Jeg har ikke noe nedetid, og de gangene jeg har hatt behov for hjelp har jeg fått det med engang. De har online chatte hjelp i tillegg til tlf. Jeg fikk med router, norton antivirus prg m firewall...

 

mvh

Falcon*

Lenke til kommentar

For min del hadde jeg valgt Tele2/Bluecom/NGT.

 

Till sommeren har jeg hatt Telenor i 2 år, og rett før desemnber ifjor kom starten på det jeg anser som verdens rotete regninger.

 

Sånn helt uten videre fikk jeg tilsendt en 3-måneders forhåndbetaling til den nette sum av litt over 2000,- (ikke bare er det nesten dobbel pris for 3 mnd.`er, men vi har aldri bedt om noe forhåndsbetaling!)

 

Vi tok kontakt med dem og hun litt nebbete dama i andre enden, så vi måtte betale dette, for "dette var det ikke noe de kunne gjøre med".

 

Nå tviler jeg på at du vil ha hele erfaringen min , men summar sumarun, så ble det sendt x-antall regninger vi ikke forstod noe av, og bare 2/10 kundebandlere kunne hjelpe oss(vi har sikkert pratet med 15 forskjellige folk fra TN)

 

Men før dette var linja stabil og alt som det skulle være.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale NextGenTel. Hadde selv Bravo linjen fra dem.

 

Grunner til å velge NGT:

  • (Wireless) Router følger med.
  • Mye båndbredde per. krone.
  • "Alltid på nett." Slipper å koble deg opp hver gang.
  • Tilbyr IP-telefoni.

Akkurat nå har NextGenTel 5-års jubileum og gir deg fri etablering hvis du bestiller Charlie 1850 eller høyere. Velger du en lavere hastighet får du en god rabatt.

Endret av iblis
Lenke til kommentar

Du bør sjekke om du har en lokal leverandør, de har ofte bedre tilbud enn de store.

 

Noe jeg ikke skjønner er at noen aviser (spesielt Aftenposten) har slengt mye dritt om Telenor i det siste, mens det på dette forumet er langt mellom misfornøyde Telenor ADSL-kunder, i alle fall i forhold til at de har 50% markedsandel.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar
For min del hadde jeg valgt Tele2/Bluecom/NGT.

 

Till sommeren har jeg hatt Telenor i 2 år, og rett før desemnber ifjor kom starten på det jeg anser som verdens rotete regninger.

 

Sånn helt uten videre fikk jeg tilsendt en 3-måneders forhåndbetaling til den nette sum av litt over 2000,- (ikke bare er det nesten dobbel pris for 3 mnd.`er, men vi har aldri bedt om noe forhåndsbetaling!)

 

Vi tok kontakt med dem og hun litt nebbete dama i andre enden, så vi måtte betale dette, for "dette var det ikke noe de kunne gjøre med".

 

Nå tviler jeg på at du vil ha hele erfaringen min , men summar sumarun, så ble det sendt x-antall regninger vi ikke forstod noe av, og bare 2/10 kundebandlere kunne hjelpe oss(vi har sikkert pratet med 15 forskjellige folk fra TN)

 

Men før dette var linja stabil og alt som det skulle være.

Telenor liker og gjøre dette, vet ikke hvofor.

Leide en stund filmer via telenor hvor det stod klart og tydelig av filmene vil bli belastet på neste mnd regning.

Men nei, de bestemte seg for og spare alt opp på et år og sende det som en stor regning på over 2000 kr :thumbdown:

 

Har også hatt samme problem med mobilen, og hus telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...