Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til HTPC


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et tv-kort (pinnacle pctv pro) som jeg har hatt stående i bruks pc'en min (3200+ amd, 1 gig ram) og det har jo funket greit.

 

Men har nå tenkt litt på å bygge en HTPC. Har noen gamle deler liggende (AMD Duron 1200, 384 mb ram, geforce 4 mx kort, vanlig ata-133 harddisk).

 

Har satt sammen maskina og prøvde først windows media center edition 2005, men den fant ikke tv-kortet mitt og var noe av det mest ustabile jeg har vært borti.

 

Har så prøvd med pinnacle media center som fulgte med kortet (Kjører det i windows xp media center edition), og det funker på en måte. Men maskinen har litt problemer med å henge med i svingene ved timeshift. Begynner å lagge og hoppe etter noen sek. Men TV og opptak funker greit, selv om det tar litt tid å sette på opptak.

 

Det jeg lurer på er om det finnes noen andre program eller løsninger (OS osv.) som bruker mindre maskinressurser. Slik at jeg kan bruke delene jeg har, eller må jeg oppgradere? Har ikke penger akkurat nå, så da blir det nok med drømmen :)

 

Men tar gjerne imot forslag på hva minste kravene er for TV, opptak og timeshift.

 

Håper noen har litt erfaring med HTPC på low end maskiner og kan gi noen råd.

 

:w00t:

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...