Gå til innhold

Nytt kamera til ca 2000 kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg digitalkamera til ca 2000 kr, og lurer på hva som er det beste kjøpet. Har sett på flere:

 

HP R707

Canon Ixus 30

Canon Ixux 85

Kodak EasyShare CX7530

Olympus Mju 410 Digital

 

Har ikke så veldig god greie på digitalkamera enda, så det hadde vært fint med noen anbefalinger. Takker for alle svar!

Endret av daskam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv at kigge indlæggene igennem - der er masser af muligheder som er beskrevet.

 

Personligt kan jeg anbefale IXUS II som det bedste og Nikon Coolpix 2100 som det næstbedste (dem har jeg prøvet i modsætning til alle andre)

 

Begge kameraer har jeg arbejdet en del med og de har gjort det godt uden at bryde sammen.

 

Du skal dog være opmærksom på, at billederne i begge tilfælde kan have brug for efterfølgende redigering. her tænker jeg specielt på røde øjne, men også farve m.m. skal af og til justeres :nei: Om man ser det som et problem eller et + er individuelt - men med digi cam. har du muligheden - det har du ikke med almindelig 35 mm eller andet i den stil.

 

God jagt.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

hei.

 

jeg har ixus 40, å er SVÆRT fornøyd med dette. hadde tidligere et hp kamera som jeg ikke var så fornøyd med.

 

har du mulighet, så ambefaler jeg deg å spytte i noen hundrelapper ekstra, å kjøpe ixus 40..

 

Dette er svært raskt, er fornøyd med bildekvaliteten, så har det en bra batteritid. (som jeg er fornøyd med) å ikke minst er det et lite kamera. Hendig å dra med seg rundt om kring.

 

har også en rekke funksjoner som kommer godt med! Et bra valg!

 

 

Lykke til !!!

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Er enig med Manskow som anbefaler Olympus. Til en pris på rundt 2000,- er det et bra tilbud dersom det ikke er et poeng å ha et ultra-kompakt kamera. Det er likevel lite og hendig, og den kraftige zoomen er flott. Selv om den kunne hatt litt mer vidvinkel.... Det eneste aberet er jo at Olympus bruker relativt dyre minnekort.

 

Men jeg vil også anbefale Pentax Optio S30 med 3,2MP. Dette er ganske lite, har rimelig pris , bruker rimelige SD-kort, og vanlige AA-batterier.

Jeg har selv kjøpt det og da var størrelse og pris mine viktigste kriterier, når det i tilleg tar gode bilder og stort sett er greit å bruke er jeg godt fornøyd.

 

Begge disse bruker standard AA-batterier, så man bør vel også legge inn en god batterilader og ladbare batterier.

 

REGS

Lenke til kommentar
har du mulighet, så ambefaler jeg deg å spytte i noen hundrelapper ekstra, å kjøpe ixus 40..

 

Jeg håper ikke du påstår at Ixus'ene er sammenliknbare med Olympus' C-700-serie. Du kan ikke sammenlikne et lommekamera med et slikt kamera. Jo mindre et kamera er, detsto mindre blir jo også optikken, og det er ofte en sammenheng mellom knøttsmå linser og bildekvaliteten. Jeg sier ikke at Ixus tar elendige bilder, men de kan iallfall ikke måle seg med C-700-serien.

Så hvis man først faller for C-725 som jeg anbefalte, og allikevel vil legge på litt mer penger, ville jeg jammen heller gått for storebror C765, da øker du til 10x optisk zoom og 4 megapixler. Dette er også betydelig mindre enn C-725. Da har du et kjempekamera med alt fra full automatikk til fulle manuelle muligheter når du er blitt dreven. Se på www.manskow.net/kameratest så ser du hvor mye C-700-serien krympet fra C-700 til C-750. C-765 er enda mindre enn C-750, og er for tiden det absolutt minste kameraet med 10x zoom.

 

 

 

Begge disse bruker standard AA-batterier, så man bør vel også legge inn en god batterilader og ladbare batterier.

 

Til info ble mitt C-750 levert med både lader og oppladbare i pakken.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...