Gå til innhold

HJELP !!!! CPU'en min yter for lite !


Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD athlon 1900+ og et MSI 745-ULTRA hovedkort, men cpu'en yter bare 1200Mhz fordi hovedkortet bare kjører på 100Mhz. Maskinen henger seg hele tiden vis jeg setter den opp til 133Mhz i bios. Så hørte jeg at MSI hovedkort ofte har en "JUMPER 17" som kan bestemme high preformence. Blir systemet mer stabilt vis jeg skifter denne jumperen istenden for og stille inne på High Preformence i bios???

Det skulle ikke ha noe med tempen på Cpu og gjøre vifta mi kan ta opp til 2,2Ghz. Er det noen som vet hvor denne "jumper 17" sitter??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal vel stå et sted i bios et sted der man velger om man skal bruke 100 eller 133. Eller via en jumper på hovedkortet. Du må IKKE sette fsb fra 100 til 133. Det skal være bare to alternativer i tilfelle, enten 100 eller 133. Å sette fsb til 133 "manuelt" blir ikke det samme.

 

bertie

Lenke til kommentar

Napp ut jumper 17, den ligger like til venstre for bios batteriet, bare sjern jumperen, gjør du det fungerer det helt fint (står i manulaen til msi hovedkorta, kapittel 2, avsnitt 3)

 

 

Hva er "sjern"????

 

skal jeg ta jumperen helt bort eller skal jeg sette den inn igjen et annet sted??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 20:48, The_Warrior skrev:

Har 512 ddr ram skal takle HP...

jeg kan sette opp til 133Mhz i bios men da blir systemet så ustabilt.

så jeg lurte på om den ville bli noe mer stabilt vis jeg skifta på en "JUMPER"


 

Hvordan vet du at minnet takler HP? Mitt TwinMOS PC2700 minne nekter å leke på HP... :sad: Går helt greitt på normal.... Husk at på HP kjører maskina maks aggressive innstillinger på minnet!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 21:54, The_Warrior skrev:

Napp ut jumper 17, den ligger like til venstre for bios batteriet, bare sjern jumperen, gjør du det fungerer det helt fint (står i manulaen til msi hovedkorta, kapittel 2, avsnitt 3)



Hva er "sjern"????


skal jeg ta jumperen helt bort eller skal jeg sette den inn igjen et annet sted??


Han mener sikkert "Fjern". :grin:

Kjetil

Lenke til kommentar

Jesus da mann, du må stille inn bushastigheten på HOVEDKORTET avhengiv om cpu skal kjøre 100 eller 133 bus, default er 100. Hvis du stiller den inn på 133 i bios, så "klokker" du den fra 100 til 133 og klokke kan du gjøre etterpå og da fra 133 til++++(145!)

Slik er det på min iallefall :eek:

 

Gunder1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...