Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SpeedTouch 510i bridged mode vs dlink ruter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Telenor(evt Telenor, stjelenor etter hvem du spør) ADSL. Jeg fikk nylig et nytt modem (SpeedTouch) fordi det gamle hoppet ut av nette hele tiden. Men nå har det kommet et nytt problem.

Jeg har behov for og forwade porter til diverse maskiner, både pga fildeling og pga at jeg har en del servere gående. Men fordi SpeedTouchen er en egen ruter så har dette sjært seg, fordi D-link(husker ikke type-nummeret) ikke lenger kan koble opp selv.

Jeg har forsøkt alle manualer/veiledninge jeg har funnet på nettet for og sette SpeedTouchen til bridged mode, men det fungerer ikke. Jeg klarer ikke koble opp via modemet uansett om det er via ruteren eller med pcen koblet direkte til Speedtouchen. Jeg begynner nå å bli desperat fordi jeg skal ha et prosjekt på skolen der jeg er avhengig av å få kontaktet serverene mine fra skolen.

Er det noen som kn gi meg en løsning på problemet?

Hvis det er noen har klart å sette opp speedtouchen som modem, og det virker. kan dere lagre konfigurasjonen i en fil og så gi den til meg på en måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har online cd-en så er der ett program der som du kanskje kan bruke.

Virket for meg, men det er andre som ikke har fått det til å virke.

Programmet heter SetupST.exe og ligger i mappen Alcatel/510i/setup Wizard.

Med det programmet så skal du få satt opp modemet.

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet og eneste måten å løse det på var å kjøpe en switch. Den kostet 200 kr. Da funker alt bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...