Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Apache Web På top-domain Telenor ADSL linje???


Anbefalte innlegg

Hvordan sette opp en apache web server på en telenor adsl linje med eget TOp domain??

 

Jeg harv et domene som jeg vil linke opp til min gen pc. på pcen slkal jeg kjøre en apache web serevr. Hvordan fikser jeg dette?

 

Trenger jeg DNS fra telenor osv??Eller?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Athlon power på 2002-06-19 14:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du peker domenet til ip'n på maskinen din, og konfigurerer apachen.

Webserver på dynamisk ip er nok ikke det beste da men, mulig du ikke har krav på så veldig høy oppetid, siden domenet må pekes til ny ip vær gang telenor finner det for godt å gi deg en ny :smile:

Lenke til kommentar

Men for å peke domene til minm ip trenger jeg dns servere gjør jeg ikke??

 

Jeg har også router som tillater meg og være koblet til så øenge jeg vil med 100%stabilitet. Så lenge routeren er på får jeg ikke ny ip!!

 

 

Men tilbake til dns: mpå jeg ikke ha det for å peke domain til ipen min?

Lenke til kommentar

Jeg bruker http://www.dyndns.org til dette, og det fungerer smertefritt. Her kan du registrere gratis-domener, og sette opp serveren til å oppdatere ipen til domenet ved en gitt tidsinteravall. Programmer som gjør dette finnes til Linux/Unix og Windows. Du kan også flytte over dine egenregistrerte domener dit, mot en beskjeden engangsavgift. Selv har jeg en ADSL-router fra Zyxel som har innebygget støtte for dyndns, så hver gang linjen droppes (ca 1 gang hver andre mnd, noen ganger 1 gang i mnd), oppdaterer den ett gratisdomene automatisk. =)

 

Erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...