Gå til innhold

MSI GeForce 6600GT, er det virkelig stille?


RobbieGee

Anbefalte innlegg

Har nå endelig bestemt meg og bestiller et "MSI GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, NX6600GT-VTD128, DVI/ViVo, Retail" fra komplett i løpet av kvelden sammen med noen andre. På kommentarene http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305838&cks=PRL sier noen at kortet er støysvakt og det fikk meg til å velge dette fremfor Gainward merket av samme kortet.

 

Nå måtte jeg bestemme meg i kveld og bestiller derfor før jeg får svar (jeg kan alltids returnere det uåpnet), men jeg lurer på om noen andre her kan verifisere at dette spesifikke kortet har et rimelig lavt støynivå?

 

Dersom noen har erfaring med begge kortene ville jeg satt stor pris på om noen kunne uttale seg ang. hvordan dette kortets støynivå var i forhold til mitt nåværende "Gainward GeForce4 Ti4200 Ultra/650-8X TV 128MB DDR" (Ultra/750 XP utgaven er testet her på hardware.no).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv dette kortet og kan bekrefte at det er stillegående. HELT stille er det selvfølgelig ikke, det er tross alt en vifte som snurrer rundt på det, men hos meg blir det fullstendig overdøvet av PSU vifta.

Er forøvrig storfornøyd med ytelsen på dette kortet :thumbup:

Husk bare å last ned en oppdatert driver, bruk 71.22 fra MSI eller 71.80 fra guru3d.com.

IKKE bruk de medfølgende driverne på CD eller siste offisielle fra nvidia, de er gamle og har bugs for 6600.

Lenke til kommentar

Hey, takk for tips! :thumbup:

Har padda kabinett fra Noise Control og demper bra all høyfrekvent lyd og susing, men har jo hørt skrekkhistorier da... :(

 

CPU vifta kommer nok ikke til å overdøve noe etter jeg satte vifta til en konstant hastighet på 2200 RPM. Det var uutholdelig da jeg lot vifta regulere hastighet sjøl siden den la seg på 3000 omdreininger selv om CPU temperatur bare var 36 grader, og gikk opp i 3800 under spilling :(

 

PSU viften gir en lav brumming, men ellers er den herlig stille.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19348

Endret av RobbieGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...