Gå til innhold

Kan dere anbefale meg en av disse skjermene?


mr messenger

Anbefalte innlegg

Hei, Nå kan dere glemme alle de trådene jeg har skrevet om andre skjermer.

 

 

Jeg har tre alternativer.

 

1. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12416

 

2. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11242

 

3. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10174&side=1

 

 

Kan jeg dere gi meg synspunkter på hvem jeg burde velge her?

 

Først så jeg meg ut alternativ 3 i lang tid. Så når jeg kom over alternativ 1 så tenkte jeg mer på denne.

 

Så fikk jeg et råd av en kamerat han skulle nemlig kanskje kjøpe seg alternativ nr. 2. Når jeg så noen av egenskapene til denne skjermen, ble jeg straks mye mer interessert.

 

Hva sier dere, eksperter om dette?

 

Kan dere anbefale meg en av disse her?

 

Tusen takk for gode svar.

 

mvh

Mr messenger! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du får jo hakket flere farger med s+benqen, og den har samme responstid som samsungen. Men sistnevnte ser ut til å ha hakket bedre innsynsvinkel, og om den har pivotfunksjon osv kan den være et bedre valg - benqs skjerm har bare vippefunksjon, at dette holder for meg får være så, smaken er som kjent som baken - av og til illeluktende og lite fristende.

Lykke til med valget, og du kan jo fortelle hva du falt på til slutt og hvorfor :thumbup:

 

Edit: Leif

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg sikkert. Det skrives i bladet HjemmePC:

 

 

Verdens raskeste 19-tommer Samsung har lansert en 19tommers LCD Skjerm som de hevder er den raskeste i verden. Skjermen heter Samsung SyncMaster 913N, den har begynt og dukke opp i diverse nettbutikker. Skjermen skal ha en responstid på 8 millisekunder, noe som er ganske sensasjonelt. Det er mye diskusjon innad i bransjen om hvordan man kan måle responstid, og alle sier at alle andre ikke gjør det på en ordentlig måte. Responstid er tiden det tar for skjermen å endre et bildepunt fra helt hvitt til helt svart og tilbake. Det vanlige er mellom 16 og 25 millisekunder. Med 8 millisekunder skal den nye SyncMaster-skjermenaltså være ideell for alle som spiller. Oppløsningen er på 1280 x 1024 og kontrasten på 700:1.

 

Pris: ca. 4200 kroner

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12416

 

Jeg har lest både den lille testartikkelen Rolf Wegner la ut 17.Desember 2004. Den artikkelen var kjempebra i forhold til hva jeg hadde til forventninger.

 

Samme var det jeg skrev oppe her fra testen på HjemmePC bladet! :yes::cool:

 

mvh

 

Mr Messenger. :)

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg lager en post :roll: Men da kan dere bare slette den andre.

 

Men skulle bare si at nå skal jeg bestille den nye skjermen fra Samsung i dag.. :)

 

Nå er den tilgjengelig på www.komplett.no

 

Gleder meg sinnsykt.. 8 ms i responstid og helt ny skjerm fra Samsung.

 

Jeg tror det ikke er så mange i Larvik eller Sandefjord som har denne skjermen.

 

Så jeg ser fram til dette. Jeg er en veldig fornøyd kunde hos komplett.no

 

Varene kommer raskt..

 

 

mvh

Mr. Messenger! :D:D

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Et spørsmål: Har hørt at 17" tommer LCD skjermer tilsvarer 19"tommer.

Stemmer dette? og hvis ja hva samsvarer en 19"tommer LCD skjerm med da? :roll::D

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar
Et spørsmål: Har hørt at 17" tommer LCD skjermer tilsvarer 19"tommer.

Stemmer dette? og hvis ja hva samsvarer en 19"tommer LCD skjerm med da? :roll::D

En 17" LCD skjerm har vel et panel på 17", mens en 19" CRT skjerm har et panel på 18,1". Så du kan si en CRT skjerm har ca 1" mindre bilde flate enn oppgitt.

Lenke til kommentar
Gi lyd fra deg når du har fått testet den litt, og si hva du synes :)

Jepp, det skal jeg gjøre med glede.

 

Jeg kjenner en som har den allerede, denne skjermen er relativt ny på markedet.

 

Så han sier den er helt strøken, helt konge. :D

 

 

Gleder meg noe sinnsykt...

 

Utrolig... Jeg bestilte skjermen på tirsdag kveld. Jeg bor i Larvik. Og den ble innlevert til Stokke Postterminal kl. 19.37 i går kveld. 09.02.05 og ankom Larvik postkontor kl. 07.07 i dag tidlig - 10.02.05.

 

 

Skal hente den i morra. Har dessverre ikke tid i dag. :D:D

Lenke til kommentar

Hei. Da sitter jeg med skjermen: Samsung SyncMaster 913N - 19" tommer med utrolige 8 ms i responstid.

 

Med en gang i dag så fikk jeg vondt i øynene av og se på skjermen, mye grunnet den sterke kontrasten i forhold til den forrige CRT skjemen min.

 

Testet den i spill, resultatet var ikke noe som helst tegn til etterslep i FIFA 2005.

 

Så i grunnen er jeg kjempefornøyd.

 

Kjører en skjermoppløsning på 1280x1024

 

Den går strålende. :)

 

Ingen døde piksler.

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hey jeg skal også kjøpe 2 av disse når jeg får lønn..vell 1 førts..og kanskje en til senere for dual mode.

 

Men en ting jeg lurer på jobber du med grafikk eller noe? kanskje du kan gi noen erfaringer om hvordan du synes at skjermen er der. legg også ut noen bilder hvis du har..

Lenke til kommentar

Jeg har også denne skjermen nå :)

Synes den er helt rå til spill, men til og se på film og video virker den ikke fult så bra igjen.Jeg har i hvertfall ikke merket noe til etterslep når jeg har spilt med denne skjermen enda.Så med tanke på prisen i forhold til min støvete lommebok, må jeg si meg veldig fornøyd :)

Jeg bestilte fra ukens tilbud hos komplett på en onsdag, og kunne hente den på posten fredag.Det er det kjappeste jeg har fått levert en vare noen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...