Gå til innhold

105 mm macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Guljar.

Har lurt på det samme. Billigste alternativ indikerer "Digitalt" ('DIG' i navnet). Da burde det faktisk være det dyreste?

Dette forvirret meg såpass mye da jeg så fenomenet, at jeg valgte å gå for Tamrons 90 mm som jeg venter på i disse dager ;)

Endret av rogerjo
Lenke til kommentar

Som dere kanskje la merke til er det bare en butikk som har "ikke"-deg versjonen, denne versjonen er erstattet av deg-versjonen som har annen coating eller noe sånt ettersom jeg forstår.

 

Tror ikke jeg ville brukt 2000 kroner ekstra på den gamle versjonen.

 

Er forøvrig det samme med Tamrons 90, to versjoner er ute på markedet akkurat nå, en Di og en "vanlig", på tamron er det i tillegg til annen coating annerledes gummi på fokusringen, ellers er de identiske ettersom jeg forstår. Har selv ikke-Di-versjonen av denne, glimrende linse etter min mening (i alle fall optisk).

Lenke til kommentar

Jeg trodde forskjellen var formatet. Dvs at den gamle versjonen dekket 35mm-formatet, mens D G-versjonen dekker APS-formatet (som D70, 20D etc). Dermed kan objektivet lages litt billigere, med mindre glass etc. Og objektivet blir litt lettere og mindre. Men jeg er ikke bombesikker på dette.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Nei, det er DC som er laget for APS formatet..

 

D G skal blant annet gi gjevnere belysning fra bildesenter til kant, hvis jeg ikke husker feil.. Er viktigere for digitalkamera at lyset treffer mer vinkelrett på sensoren. Tror D G skulle være bedre der.. Fant ikke noe særlig info hos Sigma sist jeg sjekket hos dem.. :hrm:

Lenke til kommentar

..Tror det er riktig som medi8or sier...

 

Ble antydet for meg i en butikk i Oslo (husker ikke hvor) at det muligens ikke var så mye forskjell på de to versjonene, i det minste ikke når det gjelder tamrons 90 mm. Disse linsene er identiske i størrelse og spesifikasjoner, men Di er marginalt lettere (405 i stedet for 420 g).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...