Gå til innhold

Ftp til ps2?


cossiemk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke harddisk i ps2, iogmed at man må ha memory-card for å save i spill. Om du så hadde hatt det, så må det mye mer til å evt. få spilt de fra harddisk.

 

Den eneste måten å få spilt piratkopierte spill på ps2, er å chippe den, og brenne spill på cd.

 

 

EDIT: Du mente kanskje å hente spill fra ps2 til pc? Isåfall så er nok også dette vanskelig, ettersom det kun finnes et fåtall av emulatorer til ps2, og ingen av de kan spilles med særlig mer enn 10 fps.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Jeg tror du leiter etter dette programmet: Hdloaderdumb.

Du må ha hdloaderdumb på memcard og overfører via pc til ps2 med dette progget.

 

Les her

 

Å trekke spillene direkte fra ps2dvdrom til ps2hd sparer laseren til PS2 betraktelig.

Anbefaler å bruke en exploit versjon av hdloader/hdadvance når du skal kjøre det ettersom disse discene kan skade ps2 sin laser.

Endret av GauNodachi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan gjør jeg det? har ps2 koblet til via router, og vil gjerne overføre spill til hd uten å ta den ut av ps2. noen som kan gi en enkel forklaring på hva man må ha, og hvordan man setter det opp?

ingen problem det. :D

Skaff deg HDAdvance 2.0. i tillegg må du ha netverksadapter og hard disc så klart.

sett inn hd`en. Så setter du inn cd`en. da får du opp en meny. velg konverter. ta ut cd`en, sett inn spillet og trykk "GO". ;)

Lenke til kommentar

HDADVANCE 2

 

Kjøre programmer på memcard

 

Hvordan stappe HDD inn på PS2

 

FAPLINK, Alternativ til HDLDUMB

 

Ved å bruke Memorycard Exploit så kan du få FTP tilgang til PS2.

Det programmet heter EXECFTP.

Når du bruker ExecFTP(Følger med i exploit.zip) kan du overføre HDLDUMB eller FAPLINK (hvis du vil bruke den) til minnekortet.

HDLDUMB er delt i ps2 versjon og pc versjon. begge disse må kjøres samtidig slik at programmene får kontakt. deretter kan man bare sende ting over.

Du må ha HDAdvance eller HDLOADER for å kjøre spillene fra PS2 da.

HDLoader og HDadvance kan også kjøres fra minnekortet hvis du finner HDloader.elf eller HDadvance.elf på nettet.

Endret av GauNodachi
Lenke til kommentar

Til deres opplysning finnes det også ftp server til PS2.

 

Dette er for overføring av applikasjoner og filer. (Støtte for overføring av spill kommer etterhvert!)

 

Den heter ExecFTPS

 

Det fungerer slik at du starter Execftps fra ps2.

Så starter du en vanlig ftp klient på pc eller mac.

 

Du kan f.eks kopiere inn mp3 osv. og spille det av i mediaspillere, etc.

 

For å starte HDLoader fra Minnekort, anbefaler jeg DMS4 pro eller DMS4 lite modchipper.

 

Finnes ved et enkelt google-søk.

 

DMS 4 støtter booting både fra minnekort og harddisk.

 

Applikasjoner til PS2 er såkalte .ELF filer, det finnes mange applikasjoner, og det kommer bare mer og mer. F.eks mediaspillere, emulatorer (super nintendo, sega osv.), PS2OS (operativsystem til PS2), ++

 

Linux kan også installeres på ps2, mange muligheter.

Endret av Tuxplayer
Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det? har ps2 koblet til via router, og vil gjerne overføre spill til hd uten å ta den ut av ps2. noen som kan gi en enkel forklaring på hva man må ha, og hvordan man setter det opp?

ingen problem det. :D

Skaff deg HDAdvance 2.0. i tillegg må du ha netverksadapter og hard disc så klart.

sett inn hd`en. Så setter du inn cd`en. da får du opp en meny. velg konverter. ta ut cd`en, sett inn spillet og trykk "GO". ;)

Du har fulgt med på hva jeg har skrevet, ser jeg...???

LES FØR DU SVARER!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Man trenger ikke modchip for å kjøre HDloader på memcard.

alt man trenger er bare å få exploiten inn på memorycard som krever en swap metode eller eventuel modchip. Hvis man kjenner noen som har en løsning til å bruke cd-r kan du bare installere exploiten på memcarded borte hos han/henne.

 

Men herregud det er så tungvint da mann...

Det kan bli mye styr med disk-swapping og fliptop osv. lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...