Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russe bil med 4*10"


kaffi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 stk DY9210 eller DynaBel - DB 12 koblet på en BF1702 vil nok passe ypperlig.

 

DB 12'ene er 12" men ville bare nevne det som et alternativ uansett :)

 

Om forsterkern er stabil i 4 ohm og subbene har en impedanse på 4 ohm/2 ohms dvc så passer det best med en tokanaler.

Om subbene har svc 2 ohms/dvc 4 ohms konfig så passer en firekanaler best.

Aller best hadde det vært med en BF4501 på disse subbene og de fleste i hans prissegment da de som oftest er 4ohm svc/2ohm dvc.

Unntakene er bl.a Soundstream Xtream.

 

Bedre med stor forsterker som kan kontrollere elementene enn liten forsterker på mange små elementer ;)

 

Vil til slutt anbefale å ligge unna Boss, Gas, Sony, Audiobahn og andre som hauser opp med store "1000W MAX" klisterlapper. Når en bruker alle pengene på bling og design blir det ikke mye igjen til å lage gode elementer som produserer lyd på en bra måte.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Jeg vet om det med Bling Bling, men det har dessverre alt for mange bilstereo merker, slik som det er ett element på Dynabel.no som er mistenkelig likt ett cadense, å de blir til og med levert i samme typer kasse!!! anna lakk da men men.

 

Har selv planer om Perless xls 10" og kansje den klasse D forstekeren til dynabel.

Endret av kaffi
Lenke til kommentar

Det finns dessverre mer møkk en skikkelige saker. Men Cadence befinner seg nok i kategoroien godsaker sammen med Audison, Morel, Focal, Soundstream, JL Audio, Rockford Fosgate, Tru, Brax, Phase Linear, SEAS, Peerless, Boston Accoustics, Infinity og Hifonics for å nevne noen.

 

-Så var det å velge mellom disse igjen da, hehe :D

 

Valgets kvaler og lommeboka går ikke alltid hånd i hånd heller...

Lenke til kommentar
Det finns dessverre mer møkk en skikkelige saker. Men Cadence befinner seg nok i kategoroien godsaker sammen med Audison, Morel, Focal, Soundstream, JL Audio, Rockford Fosgate, Tru, Brax, Phase Linear, SEAS, Peerless, Boston Accoustics, Infinity og Hifonics for å nevne noen.

 

-Så var det å velge mellom disse igjen da, hehe :D

 

Valgets kvaler og lommeboka går ikke alltid hånd i hånd heller...

Vil ikke påstå at Morel er i samme kategori som Cadence. :nei:

Lenke til kommentar

Neida, men det er helt gangbare saker om en skal skille mellom det som det er verdt å bruke penger på kontra det som best egner seg som brevpresser eller containerfyll på Franzefoss ;) Så er det også noe prisforskjell på Cadence og Morel ute og går også da, noe jeg personlig gladelig ville lagt i, hehe ;)

Lenke til kommentar

Jeg synst cadense virker litt fjortiss jeg. De er designa for å lage så pass mye bass at det omtrent ikke finnest en skrue igjen i bilen langt mindre ører. Så klart kan man stille på forsterkeren, men alikavel, hva er poenget når folk kan stå 150-200 meter fra bilen å høre på bass?

Lenke til kommentar
Jeg synst cadense virker litt fjortiss jeg. De er designa for å lage så pass mye bass at det omtrent ikke finnest en skrue igjen i bilen langt mindre ører. Så klart kan man stille på forsterkeren, men alikavel, hva er poenget når folk kan stå  150-200 meter fra bilen å høre på bass?

Ta og hør på en Triplex du. Spiller sjukt dyp og har du nok strøm så sparker den villt. Spiller stort sett bare rock og metal og synes dette passer glimrende med et Focal-frontsett. Får virkelig fram dybden, der du virkelig kjenner hver dobbeltromme og bassgitaren høres (les: Rage Against The Machine - Bullet in the head). Det er nå min mening. Kjører forsåvidt på halve ytelsen på bassen.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg ser ikke poenget med å ha subber som egentlig må ha ett rom på 200kvadrat for å spille optimalt i en bil jeg har ikke planer om å starte hjerter eller noe slikt med de, i ei stue har man gjerne 1*10" eller 12 åsså skal man ha 4 i en bil!?

Lenke til kommentar

det vet jeg, men at folk skal ha 4*12" ofte i en bil en bil er sikkert 5kvadrat meter å folk har ofte bare 1 10" i stua på 30 kvadrat meter!, forstår ikke at noe ikke kobler seg i topplokke (er ikke jeg som driver med russebil )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...