Gå til innhold

Canon Ixus40 eller Panasonic DMCFX7?


Anbefalte innlegg

Har nesten fundert meg grønn på dette. På fredag skal jeg kjøpe meg et lite kompakt kamera som suplement til Panasonic DMCFZ20 kamera jeg har fra før. Et kamera som er mindre og passer inn på innerlomma eller i veska til samboeren på våre små turer. FZ20 blir litt stor for, men er helt topp når man går ut for å ta en del bilder på turer hvor dette er lagt inn i "skjema."

 

Hva jeg vektlegger er:

- Kvalitet på bilde

- Størelse og vekt

- Det kan gjerne også være brukervennlig, ingen ulempe.

 

Det jeg har lest meg til, virker det som Panasonic kamera scorer noe høyere å bilde, men Canon kamera høyere på rukervennlighet. Slik finner jeg hele tiden for og imot.

 

Nå begynner jeg rett ut å bli surrete i hode! Kan noen gi meg noen tungtveiende tips? :hmm:

 

På forhånd, hjertelig takk!

Endret av Msport
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel det som det går mest i mot hvis pengepungen ikke skal velge. Ixus 40 er jo en knapp tusing billigere, men er Panasonicen verdt den ekstra tusingen?

 

Er litt usikker som dere skjønner, og jo mer jeg leser des mer usikker blir jeg! Ikke greit det her.

Lenke til kommentar
Det er vel det som det går mest i mot hvis pengepungen ikke skal velge. Ixus 40 er jo en knapp tusing billigere, men er Panasonicen verdt den ekstra tusingen?

 

Er litt usikker som dere skjønner, og jo mer jeg leser des mer usikker blir jeg! Ikke greit det her.

Jeg hadde et fx7 på hjemlån noe dager å må si jeg ble skuffet. Billedkvaliteten var helt middels, skjermen elendig både oppløsning og delvis lysstyrke) og batteriene holdt knapt i 100 utendørsbilder. Så valget for meg falt på Sony Dsct3 som er en god del bedre enn fx7 på disse punktene. (også på pris, Elkjøp og Lefdal selger dette for 3495 ).

Lenke til kommentar

jeg har lige købt FZ20 efter at have brugt Canon ixus II i et års tid.

 

Ixus har jeg været rigtig tilfreds med. Jeg har taget billeder i narturen, til fester og på arbejdet og de er næsten altid blevet gode.

 

Det har det dog med at lave røde øjne, men de kan jo nemt fjernes. Farverne er gode, omend jeg af og til har syntes det har overdrevet dem lidt - specielt de røde.

 

kameraet har fulgt mig overalt liggende i en taske som er hevet ud og ind af bilen og ikke altid har fået den blideste behandling. for et år siden havde jeg det med i lapland i minus 20 grader, hvor jeg også tog nogle kanon billeder med det.

 

Det fås efterhånden ned til 1500 d.kr.

 

hvis du går ind http://www.fotokritik.dk/ og ind under kamera liste, så kan du se nogle billeder taget af alm. mennesker med IXUS II

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...