Gå til innhold

AMD Athlon 64 3400+ Hvilket hovedkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal ha en AMD Athlon 64 3400+, men problemet ligger i valg av hovedkort.

Trenger et som gir bra pris/ytelse.

Tips? :yes:

Endret av VB
Videoannonse
Annonse
Skrevet

A64 3400+ er kun i S754 enda, eg hadde gjort første skiftet der til S939 - DFI kortet det er henvist til er 939.

Skal en kjøre ei "fattigløsning" kan S754 med VGA skjermkortet en har fra før bli ei oppgradering, som en ikke kan bygge videre på om et år eller to (kun low end VGA grafikk i handelen da? som PCI idag) - som for PC før 97 når VGA kom og kjipe butikk PC'er med integrert grafikk og kun PCI slotter.

Skrevet (endret)
A64 3400+ er kun i S754 enda, eg hadde gjort første skiftet der til S939 - DFI kortet det er henvist til er 939.

Skal en kjøre ei "fattigløsning" kan S754 med VGA skjermkortet en har fra før bli ei oppgradering, som en ikke kan bygge videre på om et år eller to (kun low end VGA grafikk i handelen da? som PCI idag) - som for PC før 97 når VGA kom og kjipe butikk PC'er med integrert grafikk og kun PCI slotter.

Hva med en AMD Athlon 64 3000+ på S939? Hvor klokkbar er den?

Tror faktisk ikke jeg har rå til og oppgradere til PCIe :cry: Fattig student... Men alternativet er jo og kjøpe S939 hovedkort med AGP og så seinere bytte til PCIe

Endret av VB
Skrevet (endret)

Tror faktisk ikke jeg har rå til og oppgradere til PCIe :cry: Fattig student... Men alternativet er jo og kjøpe S939 hovedkort med AGP og så seinere bytte til PCIe

S939 3000+ Winchester kan klokke skikkelig se OK: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12208 Skal du skifte fra 939 med VGA til PCI-Express blir det både hovedkort og skjermkort som må skiftes.

Endret av HAG
Skrevet (endret)

S939 3200+ Winchester kan klokke skikkelig se OK: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12208 Skal du skifte fra 939 med VGA til PCI-Express blir det både hovedkort og skjermkort som må skiftes.

Ooh så jo meget lovende ut. Da går jeg for den..

Endret av VB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...