Gå til innhold

Rense CPU. Hvordan?

Arve28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg bruke for å rense CPU? Neglelakkfjerner?

Denne gangen skal jeg sette på en Zalman heatpipe på gpu. Men det blir vel samme opplegget?

Holder det bare å ta burt gammel goop med en tørr klut, eller må jeg rense gpu?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den bør renses ja. Jeg bruker doktorsprit, men isopropanol er en sikker vinner som du kan få (kanskje) på din lokale bensinstasjon. Også en del folk som bruker rødsprit og negelakkfjerner, men de lærde strides om hvor lurt dette er ;)

Endret av C4STOR
Skrevet

Som C4STOR sier, er isopropanol bra å bruke ettersom det fordamper lett, og da legger det ikke noe "rusk eller rask" igejn på cpu'n.

Skrevet

Bruk for all del ikke neglelakkfjerner! Den inneholder stoffer som legger seg som en hinne på CPU, skal du bruke aceton må den være 100% ren. Det er mange som tror at aceton etser i stykker prosessoren, men jeg har renset prosessoren minst 10 ganger med ren aceton, og det finnes ikke antydning til korrusjon. 100% ren aceton fordamper på samme måte som isopropanol, jeg pleier å ha litt i ett eggeglass så tar jeg q-tips å renser med..

Skrevet

En sak jeg lurer litt på; selges isopropanol under navnet isopropanol på bensinstasjoner eller?

Har vært innom et par stasjoner og ingen av de har hatt det... hvor kjøper folk det hen? Altså, hva slags type stasjoner har? Jeg har vært innom Esso og Shell tror jeg..

Skrevet
En sak jeg lurer litt på; selges isopropanol under navnet isopropanol på bensinstasjoner eller?

Har vært innom et par stasjoner og ingen av de har hatt det... hvor kjøper folk det hen? Altså, hva slags type stasjoner har? Jeg har vært innom Esso og Shell tror jeg..

Mulig jeg tar feil, men isopropanol tror jeg du enklest får tak i på apoteket.....

Skrevet (endret)

Fått tak i noe universal tynner nr1. inneholder xylen. Er dette greit?

Hvordan er rødsprit?

Endret av Arve28
Skrevet
Ingen kjemikere her? Er 2-propanol 60-100% det samme som isopropanol? :ermm:

Ja, kondensfjerner er blant det beste du kan bruke. Fungerer utmerket! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...