Gå til innhold

Nye PowerBooks i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg frykter er at om det skulle vise seg at ryktene stemmer - dvs. at PowerBook G5 kommer i 2. kvartal (kan vel isåfall regne med 3. kvartal for levering - til høsten - tipper jeg) - vil prisen på de nye G5'ene være vesentlig høyere enn dagens priser på PB G4. Lurer på om det for den jevne bruker vil være store fordeler med en G5 istedetfor G4 i maskinen... Vil f.eks. Tiger og programvare kjøre vesentlig raskere under G5? Lurer også på om de nye maskinene ikke kommer til å ha barnesykdommer i starten... :hmm:

 

iBook G5 er eg. uaktuelt å kjøpe, hovedsakelig pga. skjermen, men tviler nå sterkt på at den vil komme rundt samme tid. Det ville virkelig overraske meg! :dontgetit:

 

Har du noen tanker rundt dette, Zapchud? Du er jo eksperten. :):thumbup:

Lenke til kommentar
Det jeg frykter er at om det skulle vise seg at ryktene stemmer - dvs. at PowerBook G5 kommer i 2. kvartal (kan vel isåfall regne med 3. kvartal for levering - til høsten - tipper jeg) - vil prisen på de nye G5'ene være vesentlig høyere enn dagens priser på PB G4. Lurer på om det for den jevne bruker vil være store fordeler med en G5 istedetfor G4 i maskinen... Vil f.eks. Tiger og programvare kjøre vesentlig raskere under G5? Lurer også på om de nye maskinene ikke kommer til å ha barnesykdommer i starten... :hmm:

 

iBook G5 er eg. uaktuelt å kjøpe, hovedsakelig pga. skjermen, men tviler nå sterkt på at den vil komme rundt samme tid. Det ville virkelig overraske meg! :dontgetit:

iBook kommer *ikke* i 2005. Det er få ting som er sikre med Apple, men dette er jeg ganske sikker på.

 

Jeg tror ryktene om snarlig PowerBook G5 er lite troverdige. Kanskje ser vi PB G5 i september/oktober, i tide til julesalget, men jeg vil ikke holde pusten. For den jevne bruker er vel forskjellen mellom 1.5 GHz G4 og 1.5 GHz G5 så godt som ikke-eksisterende. Husk også at en eventuell PowerBook G5 *kommer* til å ha LANGE køer for levering -- min PB ble sendt 16 timer etter bestilling i går. DET vil neppe være tilfellet når alle skal ha PB G5.

 

Når det gjelder Tiger vil det kjøre *smertefritt* på *alle* maskinene Apple selger i dag. Det eneste man bør tenke på er at en del snacks-effekter kun funker med 64 MB VRAM -- men det har jo den nye (og den forrige) PowerBooken. Selv med 32 eller 16 MB VRAM tror jeg Tiger vil gå finfint -- da er det kanskje viktigere med mye RAM.

 

Når det gjelder barnesykdommer: Denne PowerBooken har i all hovedsak samme chassis og design som den første PB 12" som kom for to år siden. Dette er en solid og svært brukbar boks.

 

Og det sier jeg ikke bare fordi min PB 12" ble sendt fra Shanghai i morrest ;)

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer: Når dere sier å tilkoble til TV, mener dere da å koble dataen til Tven og se på TV på Macen eller bruke TV-skjermen til skjerm for dataen?

 

Forresten, den oppgraderingen du regner med/tror skjer +-50 dager, blir det en lignende den på Powerbook nå da eller? Tror du prisen blir ytterligere nedsatt på 12"?

Lenke til kommentar
Hamlet, hvor lang leveringstid regner du med på din pb?

 

Er bare timer fra å bestille nå :cool: , er det av utgang på pb 12 som på ibooken, mulighet til tilkobling på tv?

Tja, den ble sendt fra Shanghai tirsdags morgen, så jeg regner med 7 - 10 dager til Oslo. Og det er så klart gode tilkoblingsmuligheter for AV på den.

 

Want to present your ideas on a flat-panel display, CRT or VGA monitor, large-screen TV or projection system? The 12-inch PowerBook G4 has built-in video output capabilities that let you do just that. The PowerBook features DVI, VGA, S-video and composite video output options for connecting to CRTs, TVs and projectors. Connect a PowerBook G4 to one of Apple’s new gorgeous flat-panel Cinema Displays using the pure digital DVI port.
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer: Når dere sier å tilkoble til TV, mener dere da å koble dataen til Tven og se på TV på Macen eller bruke TV-skjermen til skjerm for dataen?

 

Forresten, den oppgraderingen du regner med/tror skjer +-50 dager, blir det en lignende den på Powerbook nå da eller? Tror du prisen blir ytterligere nedsatt på 12"?

Se Mac-bildet på TV'en.

 

Det blir neppe MINDRE enn 50 dager til oppgraderinga. Det som skjer da er nok at det kaanskje blir 100-200 MHz ekstra kraft i iBooken -- den er alltid signifikant etter PB'en på antall MHz. I tillegg blir det sikkert blåtann 2.0 og diverse dilldall. Om det i det hele tatt er rom for store prisjusteringer er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Tja, den ble sendt fra Shanghai tirsdags morgen, så jeg regner med 7 - 10 dager til Oslo.

Du er heldig om du har den fra Shanghai etter mindre enn 10 dager. Apple er enestående verdensmestre i treg levering, så to uker må man nok regne med. De bruker som regel 7-10 virkedager på å transportere ting.

Lenke til kommentar
Tja, den ble sendt fra Shanghai tirsdags morgen, så jeg regner med 7 - 10 dager til Oslo.

Du er heldig om du har den fra Shanghai etter mindre enn 10 dager. Apple er enestående verdensmestre i treg levering, så to uker må man nok regne med. De bruker som regel 7-10 virkedager på å transportere ting.

Nå er det ikke Apple som *transporterer* tingen, men Kuhne+Nagel. Jeg vet at Apple kan være usannsynlig treige med å få ordrer ut av døra, men fra og med da er det jo i speditørens hender. Vi får se. I mailen jeg fikk stod det riktig nok 7 - 11 virkedager, men jeg innbiller meg at det overslaget skal gjelde hele Norge, og jeg bor i Oslo. Vi får se.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer: Når dere sier å tilkoble til TV, mener dere da å koble dataen til Tven og se på TV på Macen eller bruke TV-skjermen til skjerm for dataen?

 

Forresten, den oppgraderingen du regner med/tror skjer +-50 dager, blir det en lignende den på Powerbook nå da eller? Tror du prisen blir ytterligere nedsatt på 12"?

Se Mac-bildet på TV'en.

Okei. Må du ha en eller annen kabel i tillegg da eller? I så fall, hva koster denne?Går det an å koble Macen til TVen med iBook også?

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer: Når dere sier å tilkoble til TV, mener dere da å koble dataen til Tven og se på TV på Macen eller bruke TV-skjermen til skjerm for dataen?

 

Forresten, den oppgraderingen du regner med/tror skjer +-50 dager, blir det en lignende den på Powerbook nå da eller? Tror du prisen blir ytterligere nedsatt på 12"?

Se Mac-bildet på TV'en.

Okei. Må du ha en eller annen kabel i tillegg da eller? I så fall, hva koster denne?Går det an å koble Macen til TVen med iBook også?

Trenger kabel ja. Koster ca. 150 - 200. Kjøpes hos apple.no, evt hos Officeline, der er det hyllevare. Går med iBook og, bare sørg for at du får rett kabel.

Lenke til kommentar
Tja, den ble sendt fra Shanghai tirsdags morgen, så jeg regner med 7 - 10 dager til Oslo.

Du er heldig om du har den fra Shanghai etter mindre enn 10 dager. Apple er enestående verdensmestre i treg levering, så to uker må man nok regne med. De bruker som regel 7-10 virkedager på å transportere ting.

Nå er det ikke Apple som *transporterer* tingen, men Kuhne+Nagel. Jeg vet at Apple kan være usannsynlig treige med å få ordrer ut av døra, men fra og med da er det jo i speditørens hender. Vi får se. I mailen jeg fikk stod det riktig nok 7 - 11 virkedager, men jeg innbiller meg at det overslaget skal gjelde hele Norge, og jeg bor i Oslo. Vi får se.

Korrekt. Kuchne/Nagel og/eller TNT, så vidt jeg har erfart. TNT er kanskje de aller tregeste jeg har hatt erfaring med siden Posten på tidlig nittitall.

 

Som et eksempel har TNT så langt transportert rundt på Airport Express-kortet mitt siden 24. januar. Det ble sendt fra Irland.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor alle klager på leveringstidene jeg...

Tok meg 6 dager fra jeg la inn min bestilling på iBook til jeg hadde den hjemme i stuen min... Liker veldig godt systemet dems jeg.. =)

iBook sendes som regel fra Irland, det er litt nærmere Norge enn Shanghai :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...