Gå til innhold

S/H bakgrunn med et farget objekt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har sett en del bilder som i hovedsak er svart/hvitt/grå, men har et objekt som er farget, Se eksempel her

Hvordan er letteste måte å lage dette på? Jeg har tilgang til Photoshop CS.

Takk for alle svar!

Endret av engekri
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker at magnetic tool er greit (er høy kontrast ser det ut som), og så kan man bruke mask etterpå for å korrigere, men jeg er ingen ekspert. Finnes sikkert mer fikse løsninger på det

Endret av Admin'c
Skrevet

Mene du at jeg markerer "objektet" jeg skal ha farge på og deretter gjør det som er utenfor svart/hvit?

Noen som har andre forslag?

• 3 uker senere...
Skrevet

Kna også bruke quickmask, noe som jeg liker. Shift+Q og tegn over det området du vil bevare/ikke bevare (det som er lettest/minst). Det skal da dekkes i en gjenomsiktig rødfarge.

Shift+Q en gang til og det blir da gjort om til en markering, om du quickmaska området du vil endre farger på, må du "inverte" markeringen (Ctrl+Shift+I) og så er det bare og fjerne fargene.

Skrevet

Hei. ville bare si at jeg synes det var morsomt at du hadde linka til et av mine bilder i trådstarten :D

HELDIGVIS, er jeg blitt mye bedre på denne teknikken siden jeg la ut det bildet der. Ser ut til at de andre har svart deg temmelig ok på hva en skal gjøre i PS for å oppnå dette. Så da kan jeg bare si at øvelse gjør mester, og lykke til videre "engekri" !

mvh. Peter.

Skrevet

(0. Beklager at jeg gjenoppliver en forholdsvis foreldet trå)

1. Takk for mange svar.

2. At jeg brukte ditt bilde var tilfeldig, men det var det beste bildet jeg fant som brukte denne "teknikken"

3. Her er et bilde til jeg laget.

buskmenn-003.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...