Gå til innhold

Swap Magic 3.3 + PS2 Slide Tool


Rupal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en slik selv. Som det sto på siden, så får du med bruksanvisning.

Men hele saken med slide tool er at du må skru av plata som er festa til dvd spillern(den med ps2 logoen på).

Så må du bruke en av skivene til å boote opp ps2,en med, alt ettersom det er cd eller dvd backup.

Når den er ferdig å boote skal du bruke den plastikk biten og dytte den i dvd spillern(der den plata du måtte ta av en gang var).

Når det er gjort skal du bare 'slide' i vei, som står mer nøyaktig beskrevet i bruksannvisningen vil jeg tro. Så hiver du bare i ønsket spill og slider tilbake.

 

Når man har gjort det et par ganger er det ganske lett og raskt.

Men selv ville jeg ha valgt en modchip. Jeg mener å ha lest at boot plata har en bad sector på seg, slik at det ikke skal være mulig å kopiere den.

Noe som gjør at jeg ofte bruker tid på å få bootinga til å virke. Noen ganger går det med en gang, andre ganger tar det 10-15 forsøk zzz.

Er hvertfall slik hos meg, å boote fra cd,n går knirkefritt.

Det virker også som at min ps2 er kresen på hvilken plater jeg velger å brenne mine backups på. For øyeblikket får jeg bare Verbatim -r til å funke.

Jeg har også litt problemer med å få nyere spill til å funke, sliter litt med lydproblemer. Boot cd,n kan heller ikke brukes til psx spill.

 

Har du råd til modchip så velg det, hvis ikke så er swap magic et greit alternativ. Selv om den slidinga kan bli ganske kjedelig etter å ha gjort det flere ganger :p

Lenke til kommentar

Å skaffe en HDadvance og memorycard exploite er ikke like billig men personlig syntes jeg det er en litt bedre og mer robust løsning.

 

Gratis slidecard

 

Ta en titt på spillutstyr.net for mer informasjon.

Det står om HDadvance memorycard exploit osv osv der.

 

Ulempe er at alle metoder sliter laser (hdadvance rip/swapmagic)så den beste løsning er å overføre iso filer via nettverk til hdd på ps2 og spille dem via en memcard exploita versjon av hdadvance/hdloader.

På den måten spares laseren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...