søpple Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) fordi der går alt an Eller i hvertfall litt mer. Jeg tror jeg sa at jeg var klar over "byggeklossene", grensene eller standaren - men at jeg ikke hadde noen interesse av dette. (altså hva de faktisk /er/) Ja, jeg vet hva du mener - men synes det er litt kjedelig. Endret 1. mars 2005 av søpple
iobas Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 hvis du allerede visste svaret, og også syns det var kjedelig, da er det fryktelig rart å velge setningen "hvorfor er det sånn". i min verden må man nemlig ned på "byggeklossnivå" for å forklare hvorfor noe er som det er.
søpple Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Okei - spørsmålet kunne kanskje vært: "Hvorfor er det sånn - når man kan tenke seg (og ser) at det kunne vært slik i stedet?" ..eller-noe-sånnt? (men dette ligger jo i kortene når du ser hva jeg funderer videre på - så det burde egentlig ikke ha vært nødvendig å nevne i det hele tatt) "Byggeklossene" må altså beskrive noe annet enn et nåværende stadie. (Edit: Du henger deg veldig opp i det som blir sagt i f.eks. én bestemt setning .. eller i én bestemt post (gjerne uten kontekst - eller i en annen kontekst som ikke passer inn lengre) -- fremfor å prøve å forstå det som formidles som en helhet med tanke på det som ble sagt før og nå. Derfor må jeg stadig gjennta meg selv for å sette ting du siterer i en forståelig kontekst, og det er det jeg forsøker i parantesen ovenfor også.) Jeg tror ikke du bryr deg om jeg forstår hva du sier -- eller om du forstår hva jeg sier. Når du spør - så gjør du det bare som et angrep. En kan jo spørre seg selv hva du egentlig er ute etter. Et forum er til for 1-1 spørsmål med svar basert på kalde fakta; men det er også til for samtale, tanker, idéer og diskusjon rundt felles interesser(?) i sammenheng med ting man ikke altid finner gode svar på (det er altid her i yttergrensen man befinner seg når man lærer). Det er først og fremst dette som gjør det til et forum - og ikke en FAQ. Om du egentlig ikke har interesse for dette (programmering), men noe helt annet som f.eks. det å kjeggle med meg kanke jeg gjøre noe særlig med det. Det er bare litt synd - for du fungerer som en brems for noe som i stedet for å være trøttende kjeggling kunne vært interesannt og tankevekkende. Jeg håper og tror det er flere her enn bare meg som liker å filosofere litt og strekke seg etter det man ikke forstår og stadig nye ting - og ikke bare fungere som fakta-maskiner. Jeg vil lære noe nytt -- hele tiden; ikke det samme gammle omigjen og omigjen. Jeg svarer på spørsmål - men stiller også spørsmål ved det jeg svarer og det spørsmålet som ble stillt. Edit: Jeg leste forresten noe skrevet av Naggum for noen dager siden .. han er muligens inne på noe: http://groups.google.no/groups?q=g:thl5350...355%40naggum.no "..fear the sense of being out of control more than anything else.." Edit2: For dere livredde mennesker som ikke tør å tenke selv kom jeg akkurat på et sitat fra Bjarne Stroustrup: "Within C++, there is a much smaller and cleaner language struggling to get out. ... I was pointing out that the C++ semantics is much cleaner than its syntax. I was thinking of programming styles, libraries and programming environments that emphasized the cleaner and more effective practices over archaic uses focussed on the low-level aspects of C." ...til og med denne karen har insett dette - (jeg har i grunn ofte hatt inntrykk av at han virker ganske "firkantet" - og i en del sammenhenger "litt på tur" (mer enn meg ja - hehe)). Endret 1. mars 2005 av søpple
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå