Gå til innhold

msn klient som støtter webcam?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The freedom to study how the program works, and adapt it to your needs (freedom 1). Access to the source code is a precondition for this.

http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html

 

Altså under disse betingelsene må man ha åpen kildekode. Jeg kaller det religiøs fanatisme, men det er nå meg :!: . Er ikke så opptatt av det, er produktet jeg er mest opptatt av, og syntes det definitivt ikke er noe å "advare" oss mot. Jeg bruker både Skype og Opera, skal vi advare mot de også? :p

Lenke til kommentar
Altså under disse betingelsene må man ha åpen kildekode.
Ja. Åpen kildekode er et subset av fri programvare.

 

Jeg kaller det religiøs fanatisme, men det er nå meg  :!:  .
Jeg ser ikke hvordan du kan trekke religion inn i dette. Det er nok bare deg, ja.

 

Er ikke så opptatt av det, er produktet jeg er mest opptatt av,
Det er greit, men enkelte andre av oss er uenige.

 

og syntes det definitivt ikke er noe å "advare" oss mot. Jeg bruker både Skype og Opera, skal vi advare mot de også?  :p
Ja. De er ikke direkte farlige, men i det lange løp bidrar de til at kunnskap som gagner menneskeheten som en helhet holdes skjult i fortjenesteøyemed.
Lenke til kommentar

Fri programvare er noe jeg synes de fleste av oss burde ta veldig på alvor, særlig der det er snakk om standarer og nettverk. Har ikke så mye imot Skype og programmet er også i Linux-variant. Men vi kan regne med at Skype blir utkonkurrert den dagen MS legger inn tilsvarende funksjoner i sin MSN IM. Vi som ikke er på MS-plattform blir utestengt fra nettverkene dersom vi ikke klarer å etablere frie alternative standard, f eks med videreutvikling av Jabber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...