Gå til innhold

Kamerasekk for speilreflekskamera


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en kamerasekk til Nikon D70.Sekken må ha plass for et 35-70 og et 70-300 objektiv + en Metz 45 stavblitz.Det er så mange typer å velge mellom at valget blir vanskelig.Er det noen som har gode tips å komme med.Sekken kan koste ca 1000,- 1500,-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det utstyret du har nevnt er det faktisk plass til i den skulderveska jeg har (Lowepro Nova2AW). Det går fint med kamera m/18-70 + 1-2 objektiver + blitz. Men hvis du heller vil ha sekk, finnes det naturligvis, og da trenger du antakelig ikke den største på markedet.

Sjekk utvalg/priser på Lowepro og Tamrac her: http://www.ddmr.no/index.php?MenyID=59

Har du spesielle krav til f.eks. å tåle mye vann/snø? Vil du i framtida få behov for å henge stativet på sekken, eller ha plass til flere objektiver enn de tidligere nevnte?

Hvis du klarer deg med det du har, og vil ha den billig og uten spesiell regnbeskyttelse, vil kanskje en MicroTrekker200 være stor nok (895kr), ellers finnes også Tamrac 5273 til 795kr, denne har mye plass.

For varianter med mer regnbeskyttelse (med AW regntrekk e.l.) finnes bl.a. MiniTrekker AW til 1295kr og CompuTrekker AW til 1495kr, den sistnevnte har jeg ihvertfall hørt mye bra om (den er mye solgt).

 

Jeg leter faktisk selv etter en sekk. Min må romme enda litt mer, f.eks. 80-200/2.8 og litt mer utstyr (objektiver og blitz). Derfor vurderer jeg nå Computrekker AW. Men jeg leter ennå etter billigere alternativer..

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på om Orion AW kan være noe. .... Men er den stor nok til D70 m/80-200?

Lurer litt på denne selv, men har ikke funnet denne hos noen av mine lokale fotobutikker. Hadde vært ok å testet den med utstyr. Ser trangt ut for en 80-200 påmontert:

 

OrionAW-w-Daypack_4.jpg

Orion_AW_right_open_stuff.jpg

 

Lowepro sier selv:

Capacity: large pro SLR with 80–200mm f/2.8 lens (most makes, not attached), 3–4 additional lenses, flash, compact binoculars and accessories

 

REF: http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/...r/Orion_AW.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...