Gå til innhold

Nye Olympus C-7070 WZ


Anbefalte innlegg

Olympus har nylig sluppet C-7070 WZ som tilsynelatende er en oppgradering av C-5060 WZ. Kameraet har meget lik innfatning og optikk, mens oppløsningen har øket fra 5MP til 7MP. Personlig syns jeg kameraet er priset noe høyt og er faktisk dyrere enn toppmodellen i prosumerklassen, C-8080 WZ. Er det noe mer som forsvarer den høye prisen til 7070?

 

Chigu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Etter å ha lest en del tester er det vel en felles enighet om at kameraet er priset for høyt. Faller det i pris til 5000,- skal jeg vurdere dette kameraet. Inntil videre får jeg klare meg med mitt Fujifilm kamera :ermm:

 

Chigu

Hva med å kjøpe det i utlandet? Feks USA sies det at den skal lande på $700 veil., og prisene havner vanligvis $100 under det. Prisen blir vel grei da da?

 

http://www.profeelvideo.com/showpage.asp?i...id=16&category=

Lenke til kommentar

Heisan. Snakket med gutta hos Olympus og de har nettopp fått inn en modell på prøve,så det er ikke tilgjengelig i butikk enda.

Er selv eier av C-5060WS og håper de har rettet opp kompabiliteten mellom Olympus blitsene og dette kameraet.

Tidligere har ikke hjelpe lyset i blitsen fungert sammen med kameraet.

Har prøvd FL-50 og FL-36 med C-5060,jeg må si jeg skuffet over Olympus på dette området.

 

Her er en link:http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/c7070.html

Lenke til kommentar
Jeg ser at Netshop har en ubekreftet dato på 7070 Wide Zoom på 23.02.05... Dersom denne holder stikk så tror jeg nesten at jeg er solgt... :yes:

 

Det hadde vært moro med et skikkelig kamera til vinterferien.. ;)

Tidligere sto det Ubekreftet 15/2-05 også. Tror disse datoene er nokså vage.

 

Tenker selv heller å kjøpe den feks på profeel.com eller bhthotovideo.com. Får man den under $850 så lønner det seg...

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å vente lenger....:blush:

 

Så i går la jeg inn en bestilling på Canon Powershot G6 via MPX. Fikk bra pris pga. kundeforhold via jobben som ga litt ekstra rabatt.

 

Kamera er allerede levert på døra hjemme hos meg... Ca 08.10.. Så postens bedr. pakke ekspress over natt "ruler" skikkelig bra.

 

Jeg kjøpte med et Kingston Elite Pro 1Gb minnebrikke som burde holde en god stund. :)

Lenke til kommentar

Det ble minnekort av typen Compact Flash som G6'en bruker.

Prisen på minnekortet ble nok noe kunstig pga. god pakkepris... Men litt under 600,- inkl. mva ble det vel.

 

Jeg hadde sikkert spart noen flere 100-lapper på å handle fra Nomatica eller fra USA... Men så var det dette med norsk garanti og slikt da. :) Denne gangen valgte jeg å betale noe ekstra for det.

 

Jeg har snakket med Canon ang. minnekort til kamera av typen G6/Pro1, og jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits i å kjøpe den aller raskeste og dyreste kortene fordi kamera ikke klarer å skrive til kortet så kjapt.. Skal det være noen vits 80x eller noe i den duren må du nesten av dSLR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...