Gå til innhold

Valg av minne til Canon D20


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg Canon D20. Mitt første digitale speilrefleks. I den forbindelse lurer jeg på om valg av minne er av betydning. Tenker i den anledning på hvor raskt minnet er og eventuelt om kameraet klarer å utnytte seg av raske minner. Er feks Sandisk Ultra II ok eller kan man gjerne velge Sandisk Ekstreme III. Videre hører jeg gjerne hvor mye minne man bør kjøpe. Kan det fort bli litt snaut med en 512 brikke. 1024 er kanskje tingen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 1G Sandisk UltraII på 20D, fungerer utmerket. Har fått 149 stk RAW inn på det. Detter varierer litt på motiv, telleren regner 109 stk RAW før opptak begynner, så regner det mer "rett" etterhvert som du fotograferer.

Gleder meg til å teste Ultra III.

 

Edit: Skirveleff

Endret av egerstud
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg Canon D20. Mitt første digitale speilrefleks. I den forbindelse lurer jeg på om valg av minne er av betydning. Tenker i den anledning på hvor raskt minnet er og eventuelt om kameraet klarer å utnytte seg av raske minner. Er feks Sandisk Ultra II ok eller kan man gjerne velge Sandisk Ekstreme III. Videre hører jeg gjerne hvor mye minne man bør kjøpe. Kan det fort bli litt snaut med en 512 brikke. 1024 er kanskje tingen ?

Anbefaler deg å ta en titt på dette Canon-forumet: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019

 

Vil tro at et forum som det har satt fokus på det spørsmålet du stiller om hvilket kort. Testet der nå ved å søke på "sandisk" og her har du vel lesestoff for en stund vil jeg tro: http://search.dpreview.com/forums/search.a...disk&forum=1019 :)

 

Ellers vil jeg kjøpe minst to kort, i tilfelle et kort svikter. Heller to 512 MB enn ett på 1 GB.

 

Selv bruker jeg Sandisk Ultra II på en PENTAX *istDS - denne har USB2.0 og high speed USB. Riktignok bruker PENTAX'en SD kort, denne løsningen er raskere og den fysiske størrelsen (plassen kortet tar) er relativt liten sammenliknet med Compact Flash-koirtene. 10 års garanti - på kort på størrelse med et frimerke (dog en del tykkere). Jeg har ikke målt tiden det tar å ta alle bildene fra kamera til harddisken, men 512 MB går på litt over ett minutt!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...