Rizzo Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Mitt kort vil ikke på nett. Har bios1003. Men hva kan være galt her? Den viser en 169.XX:XXX.XXX ip... Takk for alle hjelpsomme svar!
norpheus Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Litt vanskelig å vite når du kommer med så lite informasjon! Regner mer at du kjører dchp, står kabelen i? Den ip'en du har der er en automatisk konfigurert ip av windows som sier at du ikke har angitt ip eller fått en ip av dchp! Altså kjører du dhcp på nettverket har du enten ikke fått installert nettverkskortet ordentlig eller så er det no problemer med kabler.. Prøv å start -> kjør -> cmd, skriv ipconfig /renew og se om du får ip nå..
Rizzo Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Skrevet 25. januar 2005 dchp trenger en forklaring, sorry Men dette hørtesikke dumt ut, og før jeg posta trodde jeg også selvat jeg trenger å sjekke drivere til div kontrollere osv litt bedre. eventuelt for første gang... hehe. Er på jobb nu, men det er pri en til den nydelige maskina som venter kåt hjemme. Takk!
hallgeirl Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 dchp trenger en forklaring, sorry DHCP er automatisk IP-adresse, kort forklart. Er det ikke 2 nettverkskort (dual gigabit-LAN) på dette hovedkortet? Kan det være at du har plugga i kabelen i feil kort? Er du kobla opp mot en router, eller rett i modemet (om du har ADSL eller en annen form for bredbåndstilkobling )? Er du 100% sikker på at du hadde på automatisk IP på din gamle PC (hvis dette da ikke er din første PC da).
Rizzo Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Skrevet 25. januar 2005 Mann, jeg er 21. Hva faen?! Ikke min første pc, nei. Men det kunne jo ikke du vite Hadde på auto-ip ja. har chello (2mbit). La aldri inn ekstra innstillinger, det funka auto. That's for sure. regner derfor med at det er kort(ene) som ikke gjør jobben... enten basert på drivermangler eller feil. Linja funker, sjekka med bærbare. Har seff også prøvd den andre inngangen Takk for svar igjen, jeg mente _ikke_ å være brysk.
rolfik Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Jeg kom ikke på nett før jeg innstallerte chipsetdriverne ( da ble det også innstallert firewall, men den kan du eventuelt skru av) Mvh Rolf
hallgeirl Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Prøvd å legge inn nyeste driverne til nettverkskortet? Sjekk også at ikke winxp-firewallen står på. Etter min erfaring skaper den mer kvalme enn trygghet. I tillegg gjør som det ble nevnt over her: Legg inn nyeste chipset drivere.
Rizzo Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Skrevet 26. januar 2005 Det ingen visste, som jeg fant ut er det rette svaret: Dra ut Chellomodemets strøm. Vent 20 sec. Start pc (den er først av). Pc'en får nå ny ip, som ikke henger seg fast i hva som er standard på kortet. Dette er et GODT tips til alle som sliter med sånne tendenser. Jeg elsker naboen min som visste dette Og pc'en FUNKER SOM JULING!!! Half-Life 2 var LEKKERT. kjørte både aa og af Lykkelig... : blush :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå