Gå til innhold

Nytt skjermkort til SHUTTLE SN85G4V2


Volvo240

Anbefalte innlegg

Skal oppdatere mitt RADEON 9600 til noe kraftigere og bedre. Som nevnt er PC'en en Shuttle SV85G4V2 og skal stå i et HTPC-oppsett. Skjermen jeg bruker vil være en 32' Sharp 32" flatskjerm, så oppløsningen jeg vil bruker er 1280x768.

 

Vil bruke PC'en til dvd/video samt spill (Colin Mcrae/NFS/Doom2/HL2).

 

Krav til skjermkortet :

- Må passe i min SHUTTLE (selvfølgelig).

- Relativt stillegående

- DVI utgang / HDTV kompatibel

- Takle spill i nevnte oppløsning.

 

Hadde håpet jeg kunne bruke PowerColor SCS X700 PRO, men denne finner jeg kun i et PCI-express oppsett.

 

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, har ikke erfaring med NVida-kort. Vil dette kortet kunne kjøre nevnte spill i høyeste oppløsning?

 

Kan forøvrig nevne at jeg er forholdsvis romslig på pris. Kvalitet kommer først.

 

Per-Stian : 32" er flott det... Grafikkortet jeg har i dag klarer ikke å drifte spillene på en særlig god oppløsning, så foreløpig har PC'en kun blitt brukt til video.

Lenke til kommentar
Hm, har ikke erfaring med NVida-kort. Vil dette kortet kunne kjøre nevnte spill i høyeste oppløsning?

 

Kan forøvrig nevne at jeg er forholdsvis romslig på pris. Kvalitet kommer først.

 

Per-Stian : 32" er flott det... Grafikkortet jeg har i dag klarer ikke å drifte spillene på en særlig god oppløsning, så foreløpig har PC'en kun blitt brukt til video.

Setter du kvalitet først, burde du gå for X850XT eller ett X800XT, siden disse er overlegne, og for all del ikke fall for SLI, siden X850XT er mer prisgunstig og bedre... ellers er GF6600GT veldig bra til skjermkort, med veldig god ytelse i forhold til pris... :thumbup:

Viss du skal ha Radeon, kjøp pro eller pe viss pe finnes, eller klokk...

Hold deg ett godt stykke unna SE osv...

X850XT er best på pris/ytelse...

Skal du ha Geforce, kjøp i GT eller Ultra-form, her er ikke XT bra, det er det samme som med SE for Radeon, cirka...

Lenke til kommentar

X850XT er kommet kun som PCI-E version, det kommer senere som AGP.

X850XT har også dobbel slot kjøler, ergo, du må modifisere kabinettet.

Hvis pris ikke hindrer deg ville jeg gått for ett Asus Radeon X800XT-PE, dette er ett konge kort, har det selv. Dette kjører Single slot kjøling.

De selger det på Netshop.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...