Gå til innhold

AGP slot 4X spørsmål

mtarzan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et hovedkort med en AGP slot som støtter kun 4x hastighet. Jeg vurderer å kjøpe meg et skjermkort til denne. Dagens skjermkort på markedet har 8x grensesnitt, kan noen fortelle meg om det går greit å sette et nytt 8x skjermkort i denne 4x slotten på hovedkortet mitt? Noen sier "NEI det går ikke, er ikke kompatibelt", og andre som sier at "det skal gå bra det, men skjermkortet klarer ikke å benytte seg av alle 8x. Hva er rett?

Med vennlig hilsen

Mtarzan

Videoannonse
Annonse
Skrevet
"det skal gå bra det, men skjermkortet klarer ikke å benytte seg av alle 8x."

Det er vel det svaret som er nærmest, for slik jeg har forstått det, er det faktisk svært få kort som klarer å utnytte 4x... :hmm:

Skrevet

har kjøpt meg gf6600gt for ikke så lenge siden..

(et 8x kort) jeg har et 4x hk.. men når jeg starter pc`n kommer det opp en feilmelding om at skjermkortet ikke får nok strøm.. så til jeg får et nytt Hk (eller plugger i en 4pin i kortet, så vil det kjøre på gf4mx ytelse.. :ermm:

skal man ha et 8x kort på 4x hk, BØR man ha en strøm splitter/forlenger!

Skrevet (endret)

Den meldingen vil da komme opp uansett om du har 4x eller 8x AGP-slot (hvis du ikke har plugget inn den ekstra strømkabelen).

Endret av Ehrgeiz
Skrevet

Alle kort med molexkontakt på, greier ikke å kjøre uten at du kobler en molex i denne. Det er en grunn til at den er der! Den strømmangel-feilen din har ingenting med AGP-sporet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...