Gå til innhold

Aopen i855GMEm-LFS defekt hovedkort?

Zenit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nettopp at slikt hovedkort sammen med en 1.8Ghz Pentium-M prosessor. Satte systemet sammen, plugget inn PSU (forøvrig helt nytt kabinett med PSU) og slo på knappen bak på strømforsyninga.

Straks begynte maskina å starte opp, men jeg hørte en ekkel konstant høyfrekvent lyd som jeg trodde kom fra hovedkortet men viste seg å komme fra PSU. Samtidig lyser en led rødt på hovedkortet.

Tok fra hverandre hele pc'en, endte opp med å legge hovedkortet utenfor og koblet kun strømkabel til hovedkortet. Eneste som sitter i hovedkortet nå er prosessor med kjøleribbe. Straks jeg slår på knappen bak på strømforsyninga begynner den røde led'en å lyse og jeg hører den høyfrekvente lyden. Trenger ikke å få maskina til å boote.

Trodde først at kanskje PSU var defekt, så jeg prøvde det samme med en annen og det samme skjer :/ Manualen er veldig sparsommelig og der står det bare at led'en skal lyse rødt etter oppstart. Her lyser den rødt straks jeg kobler til strømkabelen og så kommer den forbaskede pipelyden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå testa litt mer, satte inn minnebrikker og koblet til skjerm. Viser seg at foruten nevnte pipelyd fra PSU og lysende rød led, så kommer det en pipelyd som jeg har tolket meg frem skal bety noe feil med minne. Kommer inn i BIOS og det er alt. Etter en hel dag med testing tok jeg også minnebrikkene og satte dem inn en annen maskin der de fungerte helt fint. Altså er det sikkert noe feil med HK :) Tid for å sende tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...