Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ad Hoc, workgroups problematikk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Nå har det seg sånn at jeg har 2 linksys wlan kort men ikke noe accesspunkt.

Det skal ikke stå på avstand eller hindringer da for situasjonens skyld de 2 maskinene står ved siden av hverandre.

I følge status vinduet i system trayet er de 2 kortene connected.

Jeg har ikke spesifisert noen ting selv foruten WEP og shared. Jeg lot XP ta seg av resten. Problemet er som følger, maskinene finner ikke hverandre under "my network places" eller i workgroupen. Har selfølgelig det samme navnet på workgroupen på begge maskinene men de klarer ikke og se hverandre.

Jeg har selfølgelig også kjørt "Set up a home or small office network" veiviseren på begge maskinene. Jeg har også kjørt tilsvarende for trådløst; "Set up a wireless network for home or small office"

Dette er i grunnen mitt første wlan opplegg og noe utover en standard ngt linje mitt første hjemme nettverk prosjekt i seg selv.

Det er heller ikke mye hjelp og få på google ser det ut som, spesielt når jeg ikke vet nøyaktig hva problemet er.

Videre, relevante spesifikasjoner.

Begge maskinene kjører XP pro SP2

AMD64 med onboard nvidia ethernet kort tilkoblet NGT.

XP2100 med disabled (bios) nvidia ethernet.

Jeg setter stor pris på noen kloke ord og ellers all hjelp mulig.

m.v.h.

Oppdatering I:

Klarer nå og dele filer o.s.v. Tilogmed så deler jeg internett. :w00t:

Men, internett har en hastiget på 1Mbps på XP2100 maskinen imens jeg får full fart på AMD64'en. Videre så kan jeg ikke dele filer, eller i det hele tatt gå inn på XP2100'en fra A64'en når førstnevnte er på nett.

Er det ikke mulig og få brukbar fart på nettet via wlan fra standard ngt nett?

I tillegg så må jeg sette software brannmuren min til og tillate alt for og i det hele tatt få til fil deling. Noen tips?

Oppdatering II:

Connection status i system tray sier "speed: 11.0Mbps"

Wlan kortet skal være 54mbit/s

Det er hvertfall det som står på embalasjen.

Noen tips?

Ved bridget NGT og WLAN tilkobling får jeg internett på XP2100'en. Men, da synker farten fra wlan kort til wlan kort ytterligere til 1Mbps. I tillegg har jeg ikke mulighet til og dele filer når Wlan'et og NGT et bridget.

Endret av Wilhelmsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...