Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fujitsu-Siemens + SMC 2835W = død?!


Anbefalte innlegg

hei

 

driver å ordner et trådløst nettverk i huset, og alt har til nå funket fint..helt til jeg skulle sette opp søstra sin maskin..

 

dette er en bærbar av typen Fujitsu-Siemens Amilo-A, og kortet er et SMC EZ Connect G (smc2835w)... første jeg gjorde var å innstallere alt av programvare.. da jeg så satt i kortet, kom meldinga om ny maskinvare funnet, og jeg kjørte veiviseren for innstallasjon av driver..

 

men når jeg prøver å koble opp mot routeren, får jeg melding om at nettverkstilkoblingen ikke er tilgjengelig..trudde først det var pga innstillingene i router/pc, men det viser seg at maskina rett og slett ser kortet som avskrudd eller no..

 

får gode signaler fra routeren, og alt av innstillinger er likt.. ipconfig'en viser at mediumet er frakoblet..og jeg skjønner ikke va som er galt..

 

kan også nevne at jeg nettopp har formatert maskina, så kan være en driver eller noe jeg har håppet over, men har i alle fall installert alt som var på cd'en som fulgte med maskina, og har også vært innom nettsia til fujitsu og sett, uten å finne noe..

 

og vet det er en knapp for aktivering av trådløst lan, men..om denne gjelder kortet eller bare den innebygde trådløse tilkoblinga - for maskiner som har det - vet jeg ikke, men nytter ikke å trykke på den uansett..

 

noen som vet hva jeg har oversett / gjort galt.. ?! meget takknemmelig for alt av hjelp =)

 

mvh

as - spliceX

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Fant du ut av dette? Har nettopp kjøpt meg samme kortet, men med en Amilo D maskin. Når jeg setter inn kortet i maskina blinker det to ganger på link-knappen, og det finner i blant det trådløse nettet, men ikke alltid. Det virker som om kortet ikke er slått skikkelig på. Det gjør ikke forsøk på å koble seg på , selv med nyeste drivere, programvare etc. Forøvrig de samme symtomene som du nevner.

 

 

Jeg har før hatt ett 3-Com kort som virket godt og jeg har en 3-com basestasjon (aksesspunkt)

 

 

 

leoss

Endret av leoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...