Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

E-pos virker ikke etter installasjon av ny router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet ligger sikkert i oppsettet av routeren (er jo egen brannmur i den) og det virket før jeg koblet til den nye routeren. men spørsmålet er da hvordan sette opp brannmuren i routeren :dontgetit:

Skrevet

logg deg inn på routeren.. ip'n til routeren - samt passord o.l. - finner du nok i brukermanualen til routeren, der kan du skru av og på brannmuren.. de fleste routere (som jeg har vært borti i alle fall) har menyer hvor det er enkelt å finne frem til den type innstillinger..

 

har ikke så mye peiling selv, så tørr ikke å røre så mye, men brannmuren er enkelt å fikse.. =)

Skrevet

du må gå inn i routerens firewall. skriv inn adressen i web browseren

eksempelvis 192.168.0.1 eller 192.168.1.1

Da skal du komme til login felt skriv admin som bruker og blank på passord hvis du ikke har vært inne før. Husk å legge inn nytt passord før du logger ut

Skriv dette ned

Skrevet
Verten POP3 ble ikke funnet. Kontroller at du har oppgitt servernavnet riktig. Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokoll: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Kontaktfeil: 11001, Feilkode: 0x800CCC0D

Det finnes ingen server som heter kun POP3. Det servernavnet du har der er default i alle nye kontoer du oppretter i e-postklienten din. Du har POP3-port satt til 995, noe som er feil dersom dette er en standard e-postserver. POP3 bruker port 110. Veldig få bruker SSL for pålogging til POP3-servere. så denne er sannsynligvis feil.

 

Du ble oppfordret til å dobbeltsjekke innstillingene dine, noe du helt tydelig ikke har gjort, selv om du hevder å ha gjort det. Når du ikke gidder å sjekke innstillingene dine selv engang, er det ikke noe andre får gjort for deg.

Skrevet
Verten POP3 ble ikke funnet. Kontroller at du har oppgitt servernavnet riktig. Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokoll: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Kontaktfeil: 11001, Feilkode: 0x800CCC0D

Det finnes ingen server som heter kun POP3. Det servernavnet du har der er default i alle nye kontoer du oppretter i e-postklienten din. Du har POP3-port satt til 995, noe som er feil dersom dette er en standard e-postserver. POP3 bruker port 110. Veldig få bruker SSL for pålogging til POP3-servere. så denne er sannsynligvis feil.

 

Du ble oppfordret til å dobbeltsjekke innstillingene dine, noe du helt tydelig ikke har gjort, selv om du hevder å ha gjort det. Når du ikke gidder å sjekke innstillingene dine selv engang, er det ikke noe andre får gjort for deg.

Jo da jeg har skjekket jeg og allt er slik det skal være, har slått av SSL så nå bruker den port 110, men jeg for fortsatt samme feil melling, serveren her har alltid bare het POP3 den.

Skrevet

hvilken nettleverandør bruker du? eller type e-post konto? ..har du f.ex nett gjennom telenor, og bruker en mailkonto fra dem, funker nok "mail.online.no" bedre enn bare pop3...

 

trur alle som leverer epost tjenester har et sted på sidene demmes, om hvilke servernavn dem bruker..

Skrevet
Jo da jeg har skjekket jeg og allt er slik det skal være, har slått av SSL så nå bruker den port 110, men jeg for fortsatt samme feil melling, serveren her har alltid bare het POP3 den.

Vel, den eneste måten du kan bruke en server som heter POP3 på er om den ligger på ditt eget lokalnett slik at du kan koble deg til datamaskinnavn. Du sier du bruker Tiscali, og da vil ikke POP3 fungere som servernavn. Beklager, men slik er verden.

 

Kanskje du skulle logge deg på maskinen med samme konto, og ikke bytte påloggingsnavn selv om du setter inn en router? E-postinnstillingene i Outlook eller Outlook Express endrer seg ikke bare fordi du kobler en router mellom modem og PC. Det er helt tydelig at det er noe du gjør som du ikke forteller, og da blir det umulig å hjelpe deg.

Skrevet

Kommer du på internett med web browseren din? Er det bare eposten som er problemet når ruteren er i bruk? Har ikke sett at du har skrevet noe om dette i dine tidligere innlegg. Når du har postet meldinger her har da ruteren vært i bruk?

 

Har problemene løst seg for deg?

 

Her er en link til Tiscali sitt oppsett av epost kontoer, Tiscali link

 

Når det gjelder DNS, har du de samme DNS servere instillingene når du benytter ruteren som når du ikke benytter ruteren? Sjekk dette ved å bruke "Command Promt", skriv inn kommandoen ipconfig/all

 

Men kan du bruke internett browseren skulle ikke dette være relevant, men test likevel noen nye web adresser for å sjekke om det er DNS problemer.

 

Håper jeg ikke er på villspor her...

 

BU

Skrevet
Kommer du på internett med web browseren din? Er det bare eposten som er problemet når ruteren er i bruk? Har ikke sett at du har skrevet noe om dette i dine tidligere innlegg. Når du har postet meldinger her har da ruteren vært i bruk?

 

Har problemene løst seg for deg?

 

Her er en link til Tiscali sitt oppsett av epost kontoer, Tiscali link

 

Når det gjelder DNS, har du de samme DNS servere instillingene når du benytter ruteren som når du ikke benytter ruteren? Sjekk dette ved å bruke "Command Promt", skriv inn kommandoen ipconfig/all

 

Men kan du bruke internett browseren skulle ikke dette være relevant, men test likevel noen nye web adresser for å sjekke om det er DNS problemer.

 

Håper jeg ikke er på villspor her...

 

BU

Takk Takk. Fulgte det som sto i linken din, nå funker alt

Skrevet

Er det bare jeg som er forvirret her nå? Du hadde dobbeltsjekket at alle innstillingene dine i Outlook Express var korrekte, allikevel løste problemet seg når du fulgte det som sto i linken om hvordan man setter opp innstillingene i Outlook Express riktig? :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...